הבנק הסיני
הבנק הסיניReuters

המדינה מביעה נכונות בפעם הראשונה להעביר חומרים לבית משפט פדרלי בניו יורק, שם מתנהלות 2 תובענות של משפחות שכולות נגד הבנק.

לרשת ב' נודע כי אתמול [ד'] שיגרה ישראל מכתב תשובה לבית המשפט ובו היא אומרת כי היא מוכנה לשקול אם ואילו חומרים יהיה אפשר לשחרר.

עם זה היא מדגישה כי מדובר בחומרים שאינם קשורים לעדותו של איש הביטחון לשעבר עוזי שעיה. עוד היא מבהירה כי לא תוכל להעביר חלק נכבד מהחומרים שהתבקשה, מטעמים של שמירה על הביטחון הלאומי של ישראל ועל ריבונותה.

הפרשה החלה לאחר שמשפחתו של נער יהודי־אמריקאי בן 16, שנרצח בפיגוע טרור בתל אביב ב-2006, החליטה לבדוק מי ממדינות העולם מעורבות בהעברת כספים לטרור.

מידע מודיעיני העלה כי רשתות טרור של הג'יהאד והחמאס ברצועת עזה עשו שימוש ניכר בחשבונות בנק בבעלות פלסטינים בסין כדי לממן את פעילותן.

על פי התביעה שהגישו משפחות שכולות בנק אוף צ'יינה ביצע העברות כספיות עבור מחבלי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי, אף שהוזהר כי הדבר אסור על פי החוק האמריקני.

משפחות השכול מדגישות כי בנימין נתניהו התחייב להן כי ינחה את איש מערכת הביטחון לשעבר, עוזי שעיה, למסור עדות בתביעה האמריקנית נגד הבנק הסיני אך חזר בו במפתיע.