מוחמד זריף
מוחמד זריףReuters

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, נועד היום (ראשון) עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, במהלך ועידת הביטחון שהתכנסה במינכן. השיחות בין שני האישים התמקדו בסוגית חידוש שיחות הגרעין בין איראן למערב.

שר החוץ האיראני אמר לאחר הפגישה, כי איראן מציעה שבמסגרת השיחות ידונו גם הזכויות של העם האיראני, והיא סבורה שפתרון מקובל צריך להיות מושג על בסיס השמירה על זכויות העם האיראני ושאר הגורמים המעורבים במו"מ.

עלי אכבר סאליחי, העומד בראש הארגון לאנרגיה גרעינית באיראן, אמר לפני מספר ימים, כי הפקחים של סוכנות האנרגיה הבינלאומית ביקרו במתקני הגרעין באיראן ועתה יש להמתין לדוח שהם יעבירו בנושא.

בהתייחסו לכוונה של חברי חברי קונגרס אמריקנים לסכל את אישור הסכם הגרעין עם איראן אם שיעור ההעשרה של האורניום יגיע ל-60 אחוזים אמר סאליחי, כי לאיראן אין צורך בהעשרה ברמה כזו, ואולם אם הקונגרס יאשר החלטה מעין זו והיא תזכה לתמיכה של הממשל איראן תחוש מחויבית לממש את היעד הזה.

ובתוך כך, שר הנפט האיראני אמר, כי איראן לא ויתרה על זכותה לנפט בים הכספי וכי היא לא העניקה כל היתר למדינה כלשהי לחפש נפט בבתחום המים הטריטוריאליים של איראן.