טלפון נייד סלולארי
טלפון נייד סלולאריצילום: פלאש 90

קריאת הרבנים נגד "קווי הנייעס" החרדיים החלה לחלחל בקרב מפעילי הקווים ואף הובילה לתוצאות ראשוניות: שני קווי נייעס 'הקו החרדי' ו'הנייעס החרדי' הודיעו כי בעקבות קריאת הרבנים הם סוגרים את הקווים.

בתגובה פרסם הבוקר (א') מזכיר מועצת גדולי התורה מכתב ברכה של המועצת על מה שהגדיר "הציות לגדולי התורה" למרות הקושי הכלכלי הטמון בכך.

כזכור, לפני כשבועיים יצאו חברי מועצות גדולי התורה של סיעות אגודת ישראל ודגל התורה במכתב מיוחד נגד "קווי הנייעס" (קווי חדשות) שלטענתם מלאים ברכילויות וחדשות "זולות".

במכתב, שפורסם ביומונים החרדיים, נאמר על ידי הרבנים כי הובאו לידיעתם "פרטים קשים על נזקים ברוחניות שנגרמו לרבים עקב היותם חשופים ללשון- הרע ורכילות, ליצנות ולעג לכל קדשי ישראל, מחלוקות ומרעין בישין נוספים המסתתרים תחת המכונה 'קווי נייעס' למיניהם".

"הדברים מתחייבים לאחר שהגיעו שמועות על צעירים ומבוגרים שהתמכרו לרעה חולה זו, והשחיתו בגינה מדות נפשם, זמן יקר וממון, וירדו פלאים מלימוד התורה ומעבודת ה' יתברך".

בדבריהם הדגישו הרבנים את "חומר האיסור האיום של האזנה ושיתוף פעולה עם קווים אלו", וכי "מכשלה קשה זו, שמפעיליה מבקשים להשתכר ולהתפרנס על חשבון הכשלת הציבור באיסורים גמורים, הינה מכשול גמור ומפתח רח"ל לחטאים, עוונות ופשעים, גורמת לביטול תורה ותפילה ולקרירות נוראה בעבודת הבורא, רבים חללים הפילה, ועבר ושנה נעשית לו כ'היתר' חלילה".

עם זאת, יש לציין כי קווי הנייעס המרכזיים עדיין פועלים. האם הם ילכו בעקבות הראשונים שכיבדו את בקשת הרבנים? ימים יגידו.