אריאל זילבר
אריאל זילברצילום: פלאש 90

פעילי תנועת "ישראל שלי" מפגינים הערב (שני) מול טקס הענקת פרסי אקו''ם בתיאטרון גשר ביפו, במחאה על שינוי הפרס שיינתן לאריאל זילבר.

בדף הפייסבוק של התנועה נקראו הפעילים לבוא ולמחות נגד ''סתימת הפה הפוליטית'' שנעשתה לזמר אריאל זילבר.

הבוקר דווח כי באקו"ם מתכוונים לשנות את הגדרת הפרס שיקבל זילבר, ובמקום להעניק לו פרס על מפעל חיים, יוענק לו פרס על תרומתו למוזיקה הישראלית.

שינוי הגדרת הפרס שיוענק לזילבר נעשה כמה ימים אחרי שאחינועם ניני ביטלה את השתתפותה בטקס במחאה על הענקת פרס מפעל חיים לזילבר, שביטא בשנים האחרונות דעות ימניות.

יו"ר דירקטוריון אקו''ם, דליה רבין, לא הכחישה כי היא עומדת מאחורי שינוי הפרס וטענה כי דעותיו של זילבר - בעייתיות. "המוזיקה של אריאל זילבר אינה הבעיה, להפך, מדובר ביוצר מחונן. יחד עם זאת, דעותיו של זילבר בנושאי מיעוטים, זכויות הפרט והקהילה הגאה הן בעיתיות ומתן פרס על מפעל חיים הוא מסר בעייתי לחברה הישראלית".

בנט: משטרת המחשבות בפעולה

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף את אקו"ם בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי מדובר בפעילות של "משטרת המחשבות" שמנעה הענקת תואר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה לחתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן.

"ההחלטה של אקו''ם היא נגד כל ערך תרבותי ויצירתי", אמר שר הכלכלה, "אני אומר לארגונים האלה, לאוניברסיטת חיפה ולאקו''ם - הקלון שלכם זה אות כבוד לא לקבל מכם כבוד".