רייס. כוכב הערב.
רייס. כוכב הערב.אתר מנהלת ליגת ווינר סל

לאחר הבשורות המפתיעות, כי הפועל אילת גברה על הפועל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, התייצבו שחקני ראשון לציון ומכבי תל אביב, על אותו פרקט למשחק הקובע - מי תהיה הקבוצה שתתמודד בגמר על הגביע מול קבוצתו של קטש?

אצל הכתומים קיוו, כי למרות מיקומם הנמוך בטבלת ליגת העל בכדורסל, בגביע יש להם סיכוי ללכת עד הסוף, בטח לאור החתמתו ושיתופו של ג'ייק כהן. סיבה נוספת, לאמונתם של הכתומים בדבר הצלחת המשימה, טמונה בכך שקבוצותיו של צביקה שרף ידועות כקבוצות שיכולות להפתיע ומלוכדות מאוד.

במשך שלושה רבעים הצליחו הכתומים להישאר צמודים במשחק, אבל אז התעוררו טייריס רייס וריקי היקמן, ועם סדרת חטיפות וסלים במתפרצת, הצליחו לפתוח פער דו ספרתי על פני הקבוצה האורחת.

אצל הכתומים בלט במיוחד שון דאוסן הצעיר, עם הופעה נדירה ויפה במינה. אבל זה לא עזר לראשון, שהפסידה בתוצאה 99:83. בכך הבטיחה מכבי את השתתפותה בגמר גביע המדינה, זו העונה החמישית ברצף. בארבעת הפעמים האחרונות, זה נגמר בגביע צהוב - האם גם בחמישי הקרוב? 

בגמר גביע המדינה שיתקיים ביום חמישי הקרוב, יחכו לצהובים מתל אביב, עודד קטש וקבוצתו על משחק של עונה שלמה. אין מה להספיד את אילת מראש, אתמול, אפילו 5,500 האוהדים של הפועל תל אביב לא הצליחו לעשות את מה ש800 אוהדי אילת עשו למען קבוצתם.

דייויד בלאט, מאמן הצהובים, אמר לאחר המשחק: "העייפות לא מהווה תירוץ לשום משחק. אנחנו קבוצה מקצוענית" על היריבה הבאה, הפועל אילת, אמר בלאט: "אילת קבוצה מצויינת, הם נתנו משחק מדהים, יש זמן לשמוח עד מחר".

גיא פניני, מי שחזר אליו סרט קפטן הצהובים, אמר כי "במידה שנזכה בגביע, בוודאי שאני יניף את הגביע, אין יותר ראוי ומתאים ממני להניף את הגביע". כזכור, פניני היה עד לפני שנה קפטן הצהובים, אך בעקבות דבריו לעבר יונתן שולדבראנד, במשחק בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב בשנה שעברה, שבה קילל פניני את השחקן ואביו, נלקח ממנו סרט הקפטן, ועבר לשון ג'יימס. עם פציעתו של ג'יימס, חזר סרט הקפטן לפניני.

צביקה שרף, מאמן הכתומים בהווה, ומאמנם של הצהובים בעבר, החמיא למכבי ואמר: "בכל טורניר שמכבי תל אביב משתתפת בישראל היא הפייבוריטית", האמנם?!  נחיה ונראה בגמר הגביע.