יפרשו? הבית היהודי
יפרשו? הבית היהודייוני קמפינסקי

בעקבות ההחלטה של אקו"ם לשלול מהזמר והיוצר אריאל זילבר את פרס מפעל חיים בשל לחץ מהשמאל, בבית היהודי לקחו את העניין כפרויקט וכמעט כל חברי הסיעה העלו שיר שלו לעמוד הפייסבוק שלהם, תוך הבעת תמיכה בלתי מסויגת בו.

יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט העלה את השיר "רוצי שמוליק" והוסיף שורה צינית: "רוצי שמוליק קורא לך, וזורק עלייך אבנים" – על זה אקו"ם היו נותנים פרס מפעל חיים". שר השיכון אורי אריאל העלה את השיר "מסך עשן" וציין: "ההחלטה הינה דגל שחור לכל שוחרי התרבות בישראל. ההתנשאות של ארגוני השמאל שמנסים לדכא כל יצירה של מי שאינו סובר כמותם מעוררת גועל. אין חולק שאריאל זילבר הוא אמן מוערך ונכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית והוא אינו צריך לשלם על דעותיה השמאלניות קיצוניות של הגברת ניני".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי העלה את השיר "משל האופניים". יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד העלתה את השיר "בדיעבד", תוך שהיא מדגישה: "אריאל זילבר הוא ה-זוכה שלי בפרס מפעל חיים. מלכתחילה ובדיעבד". השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך העדיף לשתף מם עם הלוגו של אקו"ם ובו כתוב: "עקו"ם. מתיישרים רק לשמאל".

ח"כ זבולון כלפה העלה את השיר "אגדה יפנית" וכתב: "אגדה יפנית, סערה כחול לבן. תיהנו מאחד השירים היפים במוזיקה הישראלית". סגן שר החינוך אבי וורצמן בחר את השיר "בטי בם". "ההחלטה של אקו"ם – דבר עקום", כתב. "ממתי מוסיקה נבחנת לפי השקפת עולם?!".

ח"כ מוטי יוגב העלה את השיר "ואיך שלא", וכתב: "מילים מילים ואת משמעותן יבוא לו גל לשטוף אותן. אי אפשר להשתיק אמן גדול כמו אריאל זילבר". ח"כ אורית סטרוק בחרה את השיר "ללכת איתך". ח"כ יוני שטבון העלה את השיר "בחברה להגנת הטבע" וציין: "באקו"ם החליטו לשלול את פרס מפעל החיים מאריאל זילבר, נפלו על הראש. אז ביום הזה כולנו אריאל זילבר. אמן גדול, אדם אמיץ".

ח"כ שולי מועלם העלתה את השיר "ברוש". בנט דיבר על הנושא גם בישיבת הסיעה אתמול (שני) ואמר: "ההחלטה של אקו"ם היא נגד כל ערך תרבותי ויצירתי ואני מציע להם לחזור ממנה עכשיו. הקלון הוא שלכם זה אות כבוד לא לקבל מכם כבוד".