על רקע הדיבורים על מסירת חלקים מקבר דוד המלך לוותיקן לקראת ביקור האפיפיור בישראל, חתמו חברי עיריית ירושלים על עצומה מיוחדת הקוראת לכל הגורמים הרלוונטיים לעשות כל מה שניתן בכדי לעצור מגמה מסוכנת זאת.

"אנו חברי הנהלת מועצת העיר ירושלים מביעים חשש ודאגה גדולה מכך, שגורמים שונים מנסים לפגוע בסטטוס קו הנהוג שנים ארוכות במתחם קבר דוד המלך בהר ציון. אלפי שנים פוקדים יהודים את קבר דוד המלך מחבר התהילים, מייסד בית המקדש ובונה הכותל המערבי, ומתפללים במקום. אנו קוראים להמשיך במסורת מבורכת זו, להתפלל ולסייר במקום ולחזק את הנוכחות היהודית בו".

"כחברי העיריה נפעל להקל על המבקרים והמתפללים בהנגשת המקום ופיתוחו. אנו מחזקים את ידי העוסקים בפיתוח המקום ברוחניות ובגשמיות, ומקווים שמשימתם לחבר בין עם ישראל לשורשיו תצליח".

על העצומה חתמו כל חברי עיריית ירושלים, בין השאר הודות לפעילותו של חבר מועצת העיר אריה קינג הפועל נמרצות לעצירת המגמה המסוכנת.

מ"מ ראש העיר יוסף דייטש אמר "אנו קוראים לכל הגורמים בעניין להניח את ידם מלפגוע בצביון קברו של נעים זמירות ישראל. אנו נעמוד בכל התוקף והעוז שחלילה לא יפגע מקום קדוש זה בו שופכים רבבות מישראל את לבם לפני אביהם שבשמים".