כינוס חירום בשומרון
כינוס חירום בשומרוןדוידי בנציון

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה כינס אמש ישיבת חירום כללית של ראשי הישובים בשומרון על רקע המשא ומתן המדיני

בכינוס הודה מסיקה כי על פי אינדיקציות שיש למועצה, אף שכרגע אין עדיין הסכם חתום בין הישראלים לפלשתינים, על הפרק בין השאר פינוי של כ 100,000 בני אדם וכי הגיע הזמן להתעורר ולצאת לרחובות.

בכינוס קרא ראש מועצת שומרון לראשי היישובים להעיר את התושבים למלחמה על ארץ ישראל. בנוסף, ציין מסיקה כי מי שסומך על כך שהמשא ומתן ייכשל עלול להתבדות. הוא קרא לראשי היישובים לרכזות הקהילה ולרכזי הנוער לגייס את הציבור לצעדה שתתקיים ב - 13.2 יום חמישי במבשרת אדומים בקריאה לממשלת ישראל להדוף את לחצי העולם לוויתור על חלקים מארץ ישראל על ידי תשובה ציונית הולמת: בניית ישובים חדשים ובנייה ב E1 .

מסיקה הוסיף כי אף שהציבור איבד את אמונו ביציאה לרחובות הפעם הנושא קריטי למניעת חתימה על הסכם שיפגע במדינת ישראל ובהתיישבות כולה

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומגורש משא – נור בעצמו אמר לנוכחים: "הגענו לשעת מבחן. לא נכון יהיה לחכות לחתימה על ההסכם ולראות את מפעל ההתיישבות ואת הישובים השונים נופלים. אף שהרבה יותר נעים לחיות את השגרה ולקוות שהגל הזה יעבור, אין לנו את הפריווילגיה הזו. זה הזמן לצאת להילחם למעננו למען עתיד ילדינו למען מדינת ישראל" .

דגן הוסיף ואמר: "עלינו לשים מראה אל מול פני הממשלה ואזרחי מדינת ישראל לראות כי כרגע הצעותיה של ארה"ב מלמדות על כך שהיא לא ידידת אמת וכי היא אבדה את מוסריותה בהצעותיה הפוגעניות לגירוש תושבים או להעברת אזרחים ישראלים לריבונות פלשתינית ובהתערבותה הבוטה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל".