ישנה? ניר ברקת
ישנה? ניר ברקתפלאש 90

תנועת 'משוררים לימין ישראל' שיגרה בימים אלה בקשה לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לשנות את שמה של כיכר דניה שבשכונת בית הכרם. זאת בעקבות החרם הכלכלי שהטילו בנקים מרכזיים בדנמרק על בנק הפועלים בשל פעילותו ביהודה ושומרון.

במכתבם כותבים אנשי התנועה לברקת: "הצעד הנוכחי של הבנקים הגדולים בדנמרק להחרמת בנק הפועלים בשל פעילותו בשטחים, הוא תוצאת מדיניות מתמשכת של ממשלת דנמרק להחרמת ההתנחלויות באופן ישיר ועקיף כאחד".

בתנועה מזכירים כי דנסקה בנק, הבנק הגדול בדנמרק, הודיע על החלטתו להחרים את בנק הפועלים בשל פעילותו הכלכלית ביו"ש, הבנק הדני השני בגודלו, נורדאה בנק דנמרק, הודיע על הצטרפותו לחרם. לדברי דנסקה בנק, בנק הפועלים מעורב בפעולות העומדות בסתירה למשפט הבינלאומי ההומניטארי".

הצעד הנוכחי מצטרף להחרמת שתי חברות בנייה ישראליות (אפריקה ישראל ודניה סיבוס) על ידי הבנק החל משנת 2010; חברת אלביט מערכות מופיעה אף היא ברשימת החברות המוחרמות על ידי דנסקה בנק. כמו כן מזכירים ב'משוררים לימין ישראל' כי לפני מספר חודשים הודיע שר החוץ הדני על סימון מוצרים שמקורם מעבר לקו הירוק ומיוצאים לדנמרק.

"כזכור, נפגעה דנמרק עצמה מחרם מוסלמי, בעקבות קריקטורה על הנביא מוחמד אשר פורסמה בעיתון דני באמצע העשור הקודם", מוסיפים בתנועה.

כאמור, בתגובה להחרמת בנק הפועלים, ולמדיניות ההחרמה הכללית מצד הממשלה הדנית, דורשים אנשי התנועה מראש עיריית ירושלים להפעיל את סמכות העירייה לשינוי שם הכיכר. לדבריהם "גם לצביעות הדנית הידועה צריך שיהא גבול. הדנים לא מחרימים חברות סוריות, איראניות וצפון קוריאניות חרף פשעים חמורים מצידן - חלקם עולים כדי פשעים נגד האנושות ממש... אין סיבה להמשיך ולקרוא לכיכר כה מכובדת ומרכזית בירושלים על שמה של מדינה, אשר מפגינה עוינות מתמשכת, רומסת כל אמת מידה מוסרית, ומוכנה להקריב את מדינת ישראל ואזרחיה לשם שיפור היחסים עם העולם המוסלמי... בפניך הזדמנות לתרום למאבקה של ישראל בחרם האירופאי נגדה", כתבו לברקת.

יצוין כי כיכר דניה היא הכיכר המרכזית של השכונה הירושלמית הותיקה והמבוססת, ונחשבת לאחת הכיכרות החשובות בירושלים. שמה ניתן לה בראשית שנות השישים, לאות הוקרה על פעולות להצלת יהודי דנמרק בימי השואה. במעמד הסרת הלוט נכחו ראש ממשלת דנמרק וראש הממשלה דוד בן גוריון.