רייס וטיוס, פחות השפיעו הערב
רייס וטיוס, פחות השפיעו הערבאתר מנהלת ליגת ווינר סל

נתחיל מהברכות: בשעה טובה ומוצלחת, מכבי אלקטרה תל אביב זוכת גביע המדינה לעונת 2014, בפעם ה41 בסך הכל, והשישית ברציפות.

בזכות רבע שני מדהים עם ריצת 22:4 ו- 18 כדורים חוזרים, ניצחה מכבי את המשחק. לא לפני שאילת נלחמה והצליחה לקזז עד חמש נקודות הפרש ברבע הרביעי. 

השחקנים המצטיינים במכבי היו דייויד בלו בעל הידית הקטלנית וסילבן לנדסברג שהפתיע עם תפוקה של 11 נקודות.

לפני המשחק נערך ברוב עם טקס לכבוד נשיא המדינה שמעון פרס, על פועלו ותרומתו לקידום הספורט בישראל.

נשיא המדינה, שזהו הגביע האחרון שיעניק כנשיא, קיבל את גופיית נבחרת ישראל עם שמו עליה, מקפטניי העבר של נבחרת ישראל - מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד, גור שלף ומאיר טפירו.

בזמן שבתוך אולם הכדורסל היה חמים, נעים ומרגש, מחוץ להיכל נוקיה היה גועש ורועש. אלפי אוהדים נשארו מחוץ לאולם בקור המקפיא, זאת מאחר שרק שלוש קופות היו פתוחות.

מה שגרם לאלפים להמתין בחוץ, וכשנמאס להם ניסו לפרוץ את הכניסה להיכל. מי שוויתר ולא רצה לחכות, קיבל את הכסף בחזרה ונסע לבית לראות את המשחק בטלוויזיה.

דייויד בלאט אמר בסיום כי לא בזכותו הניצחון, אלא בזכות הצוות שלו, וידע להודות בטעות שלא שיתף במשחקים הקודמים את לנדסברג שהיה מצויין במחצית הראשונה.

גיא פניני, קפטן מכבי, ומי שהושמץ בכלי התקשורת בשבוע האחרון שוב ושוב, הניף את הגביע יחד עם קפטן הקבוצה לשעבר, שון ג'יימס שנפצע וגמר את העונה. פניני אמר לאחר המשחק: "כולכם יכולים להמשיך לדבר, אני אמשיך בינתיים לזכות בתארים" כשהכוונה שלו הייתה למתקפה שעברה עליו השבוע בעיקר מהתקשורת.

נשיא המדינה שמעון פרס ושרת התרבות והספורט לימור לבנת, בירכו את מכבי על זכייתם בתואר השני העונה (הראשון היה גביע ווינר בתחילת העונה). ושרת התרבות והספורט אף בירכה את הפועל אילת ועודד קטש מאמנם על ההגעה לראשונה למעמד גמר הגביע ועל הנחישות ושלא ויתרו במהלך המשחק.

אילת חוזרת הביתה עם מחמאות, מכבי חוזרת עם גביע נוסף בארון. צריך כבר לבנות עוד ארון אחד..

תקציר יובא בהמשך..