מארגני משמרת האמהות מפרסמים הבוקר סרטון נוסף המציג קבוצה נוספת של דוברים שהגיעו השבוע למקום המשמרת מול בית ראש הממשלה על מנת לחזק ולתמוך בקריאה העולה מהמקום – להחיל ריבונות ישראלית ללא חשש על כל ארץ ישראל.

בין הדוברים ניתן למצוא את יו"ר מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הקורא להתחיל ולפעול על פי מה שטוב ונכון ליהודים ולא לנסות למצוא חן בעיני הגויים, וריבונות היא דבר שטוב ליהודים, להילחם על כל שעל בארץ ישראל זה דבר טוב ליהודים".

מסיקה חיזק את תנועת 'נשים בירוק' העומדת בראש מקימי המשמרת וקובע כי גם אם נדמה שמדובר בקבוצה קטנה הרי שגם המכבים היו קבוצה קטנה שהובילה את העם להישגים ולניצחונות, בהיותה קבוצה איכותית המסוגלת לסחוף אתה את העם כולו לעמוד על שלו.

עוד נשא דברים ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, שקרא לעמוד מול הפלשתינים ושאר המבקשים להשמיד את עם ישראל ולהבהיר נחרצות כי בכוונתנו להישאר לעד בכל שטח ובכל שעל מקרית ארבע וחברון דרך ירושלים ועד בקעת הירדן, "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יהודים יוכלו לגור בחופשיות ובשקט בכל נקודה בארץ ישראל".

חוטובלי במאהל האימהות
חוטובלי במאהל האימהות

ראש מועצת יש"ע, אבי רואה, הביע תקווה כי ממשמרת האמהות תעלה לא רק הקריאה לריבונות אלא גם לאחדות המחנה. "נכון להציב את העמדות בלי להתבייש בצורה ברורה וצלולה, ראשית כי זו הבטחה אלוקית, ושנית גם הבוחנים את המציאות בשטח יראו שאין דרך לשלום עם הערבים. צריך לתת להם זכויות אדם כפי שהתורה מצווה, אבל בהחלט לא לוותר כהוא-זה על שעל כלשהו של ארץ ישראל ובוודאי לא על חרותנו ועצמאותנו בכל ארץ ישראל".

חוקר הסכסוך הישראלי ערבי, ההיסטוריון אריה יצחקי, קבע בדבריו כי הסכם עם הערבים לא יהיה, כיוון שהם עצמם אינם מעוניינים בו, "ולכן היום חייבים להכריז על ריבונות ישראלית בכל השטח", אמר והקפיד להדגיש כי מוקד הריבונות חייב להיות בשליטת ישראל על הר הבית ולא שליטת הוואקף שם.

יצוין כי המשמרת המאורגנת ע"י 'נשים בירוק', 'מטות ערים' וחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, תימשך גם היום, יום שישי, ותיחתם ביום ראשון.