נהניתי להיפגש. אולמרט ואבו מאזן
נהניתי להיפגש. אולמרט ואבו מאזןפלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טען בראיון לערוץ 2 כי גורמים בישראל שכנעו את אבו מאזן שלא לחתום על הסכם מדיני בתקופתו כראש הממשלה.

אולמרט סיפר כי הנחה את מערכת הביטחון להכין תוכנית לעקירת יישובים מבקעת הירדן, שלא כללה נוכחות של צה"ל באזור.

"הנחיתי גם את שר הביטחון דאז, אהוד ברק, להציג את התכנית בפני נשיא ארצות הברית והתכנית הזו לא כללה נוכחות צבאית של ישראל בבקעת הירדן, נשאלתי מה יקרה אם צבא זר ירצה לחצות את נהר הירדן. מדובר בסוגיה שלנו של הפלסטינים ועם הירדנים, שנדונה בין כל הצדדים".

בניגוד לנתניהו, ראש הממשלה לשעבר לא דרש מאבו מאזן להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. "אמרתי לו בשיחות בינינו שאיני זקוק ממנו לאישור לכך שישראל יהודית. הייתי מוכן לוויתורים כואבים בירושלים ובשטחים כדי שישראל תישאר יהודית", סיפר.

אולמרט התייחס לביקורת שהשמיעו גורמים בישראל כלפי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, בהם גם השר נפתלי בנט. "אני מכיר את קרי 25 שנה... יש לו רקורד של מאה אחוז תמיכה בישראל. איך אנחנו יכולים לדבר בנוסח כזה עליו?".

הוא טען כי ראש הממשלה נתניהו נחוש להגיע להסכם עם הפלסטינים. "אני לא מטיל בכך ספק. אני לעולם לא אחשוד לרגע שראש ממשלה ישראלי לא רוצה להגיע להסכם. אבל, ההצעות שלו הן בפער אדיר ממה שכל אחד מבין שהוא הבסיס שעליו אפשר להגיע להסכם שלום".