משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

לאחר הרס ביתו של שגיא קייזלר בקידה הכעס על שר הביטחון בוגי יעלון בקרב מתפקדי הליכוד עולה לשיאים חדשים.

נתן אנגלסמן יו"ר סניף הליכוד מטה בנימין, ויו"ר המטה הלאומי בליכוד, טוען כי היום כולם מבינים שבוגי יעלון ניסה לתפוס טרמפ על הימין כדי להתקדם לתפקיד שר הביטחון, "אני הייתי מאלה שהמליצו על בוגי יעלון וטעיתי, הוא הצליח לעבוד עלינו. מר יעלון מאכזב בגדול, אני סבור שאם שרון היה משאיר אותו בתפקיד הוא היה עושה את הגרוש כמו דן חלוץ. הוא זה שנותן היום חופש פעולה לדרג המקצועי שרודף את המתיישבים ביו"ש. בתחום הביטחוני הוא אכן חושב שההתיישבות חשובה והוא מתנגד לקרי ועל כך מגיעים לו שבחים. אבל הוא איש שמאל שבא מהשמאל, הוא ילד חריג בליכוד, והוא הצטרף לרכבת של הליכוד כי הוא הבין שככה הוא יוכל להיות שר הביטחון".

אנגלסמן עורך גם חשבון נפש אישי וטוען כי טעו ותיקי ההתיישבות שלא נחלצו לעזרתם של הצעירים שהרסו את בתיהם, "יש כאן אירוע מתמשך, שהמנהל האזרחי רודף את התושבים היהודים ברחבי יהודה ושומרון ומתמקד לאחרונה באזור ההתיישבות מזרחית לשילה, המנהל תוקף והורס. גם אנחנו ראשי ההתיישבות אחראים לא פחות, בגלל שלא מנענו את הפגיעה אפילו בצריף אחד מסכן בגבעת ה-T או בגאולת ציון או בכל מקום אחר ששייך לאותם צעירים נמרצים. אנחנו צריכים מכאן ואילך למנוע אפילו הרס של צריף הכי דלוח שנמצא על אדמות מדינה ולא לאפשר למנהל האזרחי להשתולל. כן אני מתכוון גם אלי, אני נמצא כאן שלושים שנה ואני מצפה גם מעצמי לא להבליג ולמחות כשפוגעים במבנים, גם אם הם לא נמצאים באזור ההתיישבות הותיקה, ואני מצפה מכל אותם אנשי ההתיישבות ותיקה לנהוג כמוני, לבוא ולמחות ולא לאפשר לפגוע באותם צעירים ונמרצים".

לדבריו אין לו כבר ציפיות גדולות מיעלון, "שר הביטחון הוא איש שמאל ונשאר בשמאל, הוא לא מסתיר את  זה, הוא פוגע פעם אחר פעם. זה שהוא נמצא בליכוד זה כי כרגע הוא עלה על רכבת שמאוד נוח לו להיות בליכוד והוא נותן דרור לאותם אלה שפוגעים בנו".