אסון ההדברה. ארכיון
אסון ההדברה. ארכיוןפלאש 90

בועז קיזרמן דובר ועד ארגון המדבירים בישראל מספר לערוץ 7 כי האסון של בני משפחת גרוס גרם לטלטלה בענף ההדברה, "אף אחד לא ציפה שמישהו יקום בבוקר לעבוד והוא יפגע במישהו. עצרנו את כל המשימות וחשבנו איך דבר כזה יכול לקרות".

לדבריו כולם יודעים היום לומר שהכתובת הייתה על הקיר, "על ענף ההדברה אין פיקוח ואין הכשרה מסודרת, תהליך ההסמכה של המשרד לאיכות הסביבה הוא ברמה נמוכה מאוד, וכל אדם יכול לגשת לבחינה ולמחרת להתחיל לעבוד ללא הכשרה מעשית".

קיזרמן טוען כי המדביר באסון עבר על החוק, אך כמוהו ישנם מאות מדבירים שמשתמשים באותו חומר, "ישנם אלפי פעולות כאלה של שימוש בפוספין בכל שנה, למרות שעל כל התוויות כתוב שזה אסור לשימוש בבתי מגורים. אבל אין אכיפה והמון מדבירים מרגישים שיש להם שליטה על הרעל הזה, אבל לפעמים נרדמים בשמירה וקורים אסונות, ברור שמעבר לכך שהפעולה הייתה אסורה על פי החוק, היה פה כשל, ועובדה שהפוספין דלף. משתמשים בו בד"כ לטיפול ברהיטים או קירות שיש בהם סוגי פשפשים שונים וחרקי עץ, עוטפים את זה בניילון ושמים את הקפסולות האלה".

לדבריו ענף ההדברה נפגע מאוד בגלל האסון, "אנשים חוששים היום להזמין מדביר, אני מאמין שזה יעבור ובאמת שאין סיבה לחשוש. אני כן קורא למשרד לאיכות הסביבה לשדרג את הענף, לחייב ניסיון מעשי לפני קבלת התעודה, להחמיר את הנהלים ולהכשיר מדבירים בדרגות שונות, אנחנו מקווים שתהיה חקיקה שתסדיר את כל הענף הזה".