מקלב: מעולם לא אולץ ח"כ להתנצל

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את התנצלותו של יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם, בפני הרפורמים, וטען כי "ח"כ רותם אולץ להתנצל בפני הרפורמים".

"מעולם לא אולץ ח"כ להתנצל על דברים שאמר. זו פגיעה בדמוקרטיה ובחוק חסינות חברי הכנסת. התנועה הרפורמית רודפת את העם היהודי ומרסקת אותו. הם האויב הגדול ביותר של העם היהודי וגורמים להתבוללות. הם משחדים פוליטיקאים", אמר מקלב.

נזכיר כי רותם פתח את ישיבת הוועדה הבוקר (ראשון) בהתנצלות על דבריו בשבוע שעבר אודות התנועה הרפורמית.

"אני מבקש לפתוח את הישיבה בהתנצלות, שלא כמנהגי, אקריא מן הכתב, מכיוון שחשוב לי הדיוק. בשבוע שעבר, בתום הישיבה שעסקה בהצעת חוק של חה"כ עדי קול, התבטאתי כלפי היהדות הרפורמית בצורה מוטעית ושגויה, וכתוצאה מכך נפגעו רבים", אמר רותם.

ח"כ רותם הוסיף, כי "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע באיש ולא בתנועה הרפורמית. היו כאלה שניסו להטות את דברי לכיוון של אי הכרה ביהדותם של הרפורמים ולא כך הדבר".

לדבריו, "הרפורמים, וכמובן כל מי שנולד לאם יהודייה, הינם יהודים לכל דבר ועניין".

"כוונת דברי הייתה שבין הרפורמים לביני יש חילוקי דעות לגבי הפרקטיקה ביישום של היהדות. יחד עם זאת בהיות כולנו בני דת אחת, עלינו לפתור את חילוקי הדעות בנושאים הרלוונטיים בשיחות ובהתדיינות סביב השולחן", ציין רותם, "אני חוזר בי ומביע את התנצלותי בפני כל מי שנפגע".