יידוי אבנים ביו"ש
יידוי אבנים ביו"שרויטרס

ידויי אבנים בידי ערבים הופכים כלי גם מחוץ ליו"ש. עשרות תלמידי ישיבה הותקפו בידי פורעים בגליל התחתון עד שהניסו אותם.

ביום חמישי בלילה הגיעה קבוצת תלמידים מישיבה בצפון לקבר רבי מתיא בן חרש שנמצא בצמוד לישוב עילבון בגליל התחתון. לאחר שהשלימו התלמידים את התפילה על יד הקבר – תפילה מיוחדת לסיום ימי השובבי"ם ת"ת - הותקפו בידי פורעים ערבים.

על האירוע סיפר ביומן ערוץ 7 אברהם שאול פואה, אחד התלמידים שנכחו במקום. אל הקבר עלו התלמידים, כחמישים במספר, רגלית לאחר שהאוטובוס עצר להם על הדרך הסמוכה. בשלב זה לא היה רמז לצפוי להתרחש בהמשך, כך גם בשעת התפילה בקבר עצמו.

לעומת זאת כאשר שבו לאוטובוס שהמתין להם בסמוך לכניסה לכפר עילבון החלה המתקפה. חלק מהתלמידים כבר הספיקו לעלות לאוטובוס ולהערכתו של פואה הפורעים המתינו לרגע זה שבו לא יתייצבו חזיתית מול מספר רב של תלמידים יהודים.

פואה מציין כי הפורעים הגיעו למקום כשהם רעולי פנים ומכאן הוא מבין שההיערכות לתקיפה הייתה מכוונת היטב ומבעוד יום ולא כאקט פתאומי. בשלב זה שמעו את האבנים פוגעות בזו אחר זו בחלקו האחורי של האוטובוס. "לא ידעתי מאיפה זה מגיע", הוא מספר ומתאר כיצד דירבן את חבריו לעלות במהירות לאוטובוס.

בשלב זה, מספר פואה, חלק מהתלמידים שכבר היו באוטובוס נשכבו מתחת למושבים על מנת להימנע מפגיעה ואילו חלק אחר החליט לרדוף אחרי הפורעים. לדברי פואה מיידי האבנים נמלטו מהמקום מיד ברגע בו ראו את התלמידים פותחים בריצה לעברם.

עם זאת הוא מספר כי לאחר שעלו לאוטובוס שעזב את המקום במהירות עצר הנהג בצד הדרך על מנת לאמוד נזקים וסיפר להם כי במראת הדרך שלצידו הבחין בפורעים נכנסים לרכב שדלק אחריהם ולהערכתו בכוונתם הייתה ליידות דבר מה לעבר האוטובוס תוך כדי נסיעה ובכך להביא לפגיעה חמורה בו ובנוסעים.

יצוין כי תלונה הוגשה למשטרה בעקבות האירועים. פואה עצמו מסופק אם הישיבה בה הוא לומד תמליץ לתלמידיה להמשיך ולהגיע לקברו של רבי מתיא בן חרש…