מנשה ארביב
מנשה ארביבצילום: פלאש 90

רותם ארביב, בתו של ניצב מנשה ארביב החשוד בקבלת טובות הונאה מהרב יאשיהו פינטו, סיפרה היום (ה') על הקשיים שמלווים את המשפחה מאז התפוצצות הפרשה.

"זה היה מאוד מטלטל", אמרה הבת בראיון עם חדשות 2, "אתה יודע שיש לך אבא שהוא דמות מוערכת ונכבדת, ובוקר אחד התמונה שלו בכל עיתון וערוץ טלוויזיה תחת האשמות חמורות שאתה יודע שזה ממנו והלאה. נותרנו חסרי אונים. לא נתנו לו את האפשרות לדבר".

היא סיפרה על החלטתו של אביה, מפקד יחידת להב 433, לפרוש ממשטרת ישראל. "אבא שלי הגיע להרבה החלטות בחיים, וזו לא החלטה של רגע. הוא שיתף בכך את האנשים המתאימים. גם איתי הוא התייעץ וגיביתי אותו, כי ככה אני חושבת. זה הכי נכון לו, לנו וגם לחקירה".

לשיטתה של הבת, "זו הדרך למצות את הדין עם רב נוכל ופושע. כך אפשר לעשות את זה בלי היועץ המשפטי לממשלה וכל מיני עסקות מפוקפקות". רותם ארביב הדגישה כי "אבא שלי לא יכול היה לשבת בצד מבלי להגיב ולראות כיצד יושב אדם בארצות הברית וסוחט את מערכת שלטון החוק. זה משחק מכוער ותמוה".

לטענתה, אביה חף מפשע ויצא נקי מהפרשה, והרב פינטו יואשם. "אני מאמינה שהוא ייצא נקי והרב פינטו יואשם. זה עניין של זמן עד שהאמת תצא לאור", אמרה. "אני מקווה שפינטו יואיל בטובו לחזור לארץ כי הוא מנהל הכל מיבשת אחרת".

"אני מאמינה שבימים האלה הוא יחפש את השקט לעכל את הדברים, לראות מה זה חופש. הוקל לו. הוא כבר ימצא את דרך לשרת את המדינה והאזרחים; הוא מלח הארץ. להיות הבת שלו עלה לי ביוקר", הוסיפה ארביב.