טנק מרכבה סימן 4
טנק מרכבה סימן 4דובר צה''ל

בעקבות השינויים הרבים בחיל השריון, חטיבה 7 צפויה להיפרד בחודשים הקרובים מטנק המרכבה סימן 2 ולהצטייד בטנקי מרכבה סימן 4 בעלי מערכת "מעיל רוח".

תהליך ההסבה החל בפלוגת ההכשרות בבית הספר לשריון כבר לפני כארבעה חודשים, וצפוי להיכנס גם לגדודים הסדירים בחודשים הבאים.

חטיבה 7 משתמשת בטנק המרכבה סימן 2 כבר למעלה מ-20 שנה, ולמעשה מדובר בחטיבה הסדירה שמשתמשת בטנק המיושן ביותר. "אין דילמות שהחטיבה צריכה להיות מוסבת", הבהיר בשיחה עם אתר צה"ל ראש מדור מרכבה במחלקת תורת חיל השריון, רס"ן חביאר גוכמן. "כשהתקבלה ההחלטה אם להסב חטיבה סדירה או חטיבת מילואים - הגיעו במפקדת זרוע היבשה למסקנה שרוצים להשאיר את הכוח הסדיר חזק", הוסיף.

כאמור, את ההסבה החלו כבר בביסל"ש, כאשר הטירונים שמתגייסים לחטיבה 7 עוברים את הכשרתם על טנק מרכבה סימן 4. הגדוד הראשון שצפוי לעבור את ההסבה הינו גדוד "רומח", שיקיים את אימון ההסבה שלו כבר באוגוסט הקרוב.

"אחרי חודשיים של אימון ההסבה, הגדוד יוכרז כמבצעי על סימן 4, ויכולותיו האופרטיביות יהיו משמעותיות הרבה יותר מבעבר", הסביר רס"ן גוכמן. 

"במסגרת התהליך, מועברות כל חטיבות השריון הסדירות לטנקים חדישים יותר", הסביר ראש ענף כשירויות ותורה במחלקת תורת חיל השריון, סא"ל יורי בן חור. "המערך הסדיר הולך להיות מורכב מטנקים איכותיים בלבד, במקביל לשדרוג חטיבות המילואים", חידד. למעשה, בקרוב תסתיים הסבת חטיבת המילואים "קרייתי" לטנק המרכבה סימן 4, כחלק מתהליך ההסבה הכולל שעובר החיל.