ה-X הוא טלפון מבוסס אנדרואיד של נוקיה
ה-X הוא טלפון מבוסס אנדרואיד של נוקיהevleaks@

נוקיה אמורה להשיק בתערוכת MWC הקרובה מכשיר מבוסס על אנדרואיד.

המכשיר, שידוע בשם הקוד נורמנדי, אמור להיקרא Nokia X. זהו הטלפון הראשון שמבוסס על אנדרואיד של החברה. כזכור היא אמורה לעבור בקרוב לידיה של מיקרוסופט. עד עתה היא הוציאה מכשירים מבוססי Windows

Phone בלבד.

לפי דיווח ב-Wall Street Journal, הטלפון יוצג באירוע מיוחד לתקשורת. כמו כן נטען שלמרות התמיכה באנדרואיד, הוא לא יספק גישה לחלק מהתכונות והיישומים שמציע גוגל, או גישה ליישומים שניתן להוריד מהחנות Google Play. במקום זאת הוא יגיע עם גישה לחנות היישומים של נוקיה, וכן יכיל מראש יישומים שפותחו על ידי נוקיה ומיקרוסופט כגון שירות מפות ושירות להזרמת מוזיקה.

כמו כן לא ברור אם מדובר בפתיחת קו חדש של מוצרים, או מהלך לטווח ביניים בלבד עד שמיקרוסופט תתאים את מערכת ההפעלה שלה לשימוש גם בטלפונים זולים.

מבחינת מראה חיצוני אמור ה-X להיות דומה ל-Lumia 520 של נוקיה. מבחינת תצורה, ככל הידוע, הוא ידיע עם מעבד Snapdragon  כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ, 512 מגה-בייט זיכרון עבודה, 4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, מצלמה אחורית באיכות של 5 מגה-פיקסלים וסוללה של 1,500mAh. תצורה בינונית ואף למטה מכך לעומת מכשירי הקו הראשון המבוססים על אנדרואיד.