הרב אלישע וישליצקי
הרב אלישע וישליצקיערוץ 7

הרב אלישע וישליצקי קרא בפינתו השבועית בערוץ 7 לכלל הציבור לבא ולהשתתף בצעדת ההמונים המתוכננת ליום חמישי הקרוב.

הרב ציין כי היום הוא יא' באדר א' וזהו יום פטירת החיד"א וכמאה שנים אחריו נפל בקרב ביום זה יוסף טרומפלדור, "לא במקרה חלק משמם זהה".

עוד ציין הרב וישליצקי כי שני האישים אמרו דברים בנוגע לעם ולארץ, "החיד"א אמר כמאה שנים לפני הרב קוק כי בשנאת חינם נחרב הבית ובאהבת חינם הוא ייבנה. טרומפלדור ניסח משפט לפיו הקשר בינינו לבין ארצנו היא של חיים וגם אם יש צורך למסור את הנפש".

"בימים אלו יש סוגיה מורכבת - סוגיית הגיוס. אני חושב שחלק מהמילים בסוגיה הנאמרות בכלי התקשורת, יש להם מגמה אחת - ניגוח, ולא משנה מי המנגח ואת מי רוצים לנגח".

הרב וישליצקי ציין כי אם היו רוצים באמת שוויון בנטל היו דואגים לגיוסם של אותם אלה שאינם חרדים ולא מתגייסים, "יש אלפי, ואולי יותר מכך, שאינם חרדים המשתמטים מצה"ל בכל מיני נימוקים. אם רוצים שוויון, צריך שלא להפוך קבוצה מסויימת ל'שק החבטות'".

"ביום חמישי הקרוב עלינו לבוא ולהשתתף בצעדה המתוכננת למבשרת אדומים. לא יכולה להיות נאמנות לארץ ללא נאמנות לעם. זו לא רק צעדת ארץ ישראל אלא צעדת עם ישראל. יפה שעתו של החיד"א עם שעתו של טרומפלדור, כשהמאבק על ארץ ישראל לא מלא שנאה אלא מלא אהבה. אין מי שקשור יותר או פחות לארץ ישראל רק בגלל שהוא חושב אחרת".

לסיום הזכיר הרב וישליצקי כי "זו הזדמנות לציין את יום הזיכרון לרב צבי יהודה קוק שיחול ביום שישי הקרוב - יד' באדר א'. בוודאי יש לו נחת מרבבות עמך בית ישראל ההולכים בדרכו, הכולל חיבור בין העם, הארץ, התורה והמדינה, ללא קרעים".