אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

בני משפחה ערבית מהגליל השתלטו על למעלה משלוש מאות דונם של מרעה בקר של החקלאי יהודה מרמור, איש יבנאל.

לערוץ 7 הוא מספר על האירוע שאינו אלא עוד אחד מרצף עימותים מול הפולשים הערבים.

השטח שעליו השתלטו הערבים הוא שטח מדינה שהוחכר למרמור על ידי המדינה לצורכי מרעה, ובשבוע שעבר כאשר הגיע אל האדמה עם הבקר גילה כי הוא מוקף בגדר שבחלקה חשמלית ובחלקה תלתלית. לדבריו בעבודה מהירה וטובה ניתן לבצע את המעשה בתוך פרק זמן קצר ביותר, ואכן זה מה שנעשה. "הם רצו לקבוע עובדות בשטח". לנוכח ניסיון העבר ידע מרמור לזהות באופן מיידי את מבצעי המעשה.

לדבריו מדובר במשפחה ערבית הנאבקת בו מזה למעלה משלושים שנה, מאבק שלא פעם גלש לאלימות ואפילו לשימוש בנשק חם. מרמור מספר על מארב שהציבו לו בני המשפחה לפני מספר שנים וכאשר הגיע למקום ירו בו תשעה כדורים. היורה נלכד ולאחר משפט נגזר עליו עונש של עשרים חודשי מאסר בלבד.

אירועי הירי לעבר מרמור ועובד נוסף כללו עוד שניים או שלושה מקרים כשלצידם לא מעט אירועים אלימים בהם הותקף בסכינים ובמכות, באחד המקרים "פירקו לבחור שעובד איתי את העצמות", הוא מספר.

בעבר הגיש מרמור תלונות רבות למשטרה וכך גם בפעם האחרונה כאשר גילה שמאות דונמים מאדמותיו נגזלו ממנו. היום, כך הוא מספר, הוא צפוי להגיע למקום תחת אבטחה משטרתית ולפרק את הגדר.

מרמור מספר כי כשהתעמת עם הפולשים הבהירו לו אלה כי זו אדמתם ואדמת אבותיהם והם ישחררו אותה ממנו בכל מחיר. עם זאת הוא מדגיש כי מדובר במשפחה ערבית מסוימת שמחוללת את כל שורת המאבקים מולו בעוד עם קרובי משפחתם הוא חי ביחסי שכנות סבירים.

כשהוא נשאל אם העימותים התכופים אינם מרפים את ידיו וגורמים לו לחשוב על מעבר לאזור המרכז הוא משיב מיידית: "להיפך. זה רק מחזק אותי. אין לנו ארץ אחרת ועם כל הכבוד למרכז, המרכז לא יוכל לחיות ללא פריפריה".