להתחבר לפריפריה החברתית

הכנס השנתי ה-4 של רשת "שעלי תורה" בראשות הרב רחמים ניסימי התקיים השבוע במלון רמת רחל ירושלים תחת הכותרת" חינוך וחברה".

בין 300 המשתתפים היו שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי, משפחות הגרעינים התורניים של שעלי תורה ברחבי הארץ, צוותי מוסדות החינוך ורבני הקהילות.

הרב רחמים ניסימי אמר בראיון לערוץ 7, "שעלי תורה כבר 25 שנים להביא אוכלוסיה חזקה לפריפריה ואנחנו שמחרים על כל גרעין ולהביא את הציונות הדתית לפריפריה החברתית". ניסימי הוסיף, ""אני שמח שיש הרבה חיקויים למפעל הגרעינים שהקמנו וזה מאוד מבורך, המטרה היא להביא 300 משפחות עוד הקיץ אל הפריפריה החברתית לקצרין דרך צפת ועד הדרום הרחוק".

בכנס השתתף השר אורי אריאל שאמר, "הגרעינים התורנים של שעלי תורה הם חוד החנית בפריפריה החברתית של מדינת ישראל, זה לא צודק להתייחס אל הגרעינים כאילו זה מפעל של כמה משוגעים, זה מפעל מדינתי וזו החובה של ממשלת ישראל לתמוך במירב המשאבים האפשריים במפעל הגרעינים שעושה מלאכת קודש למען כלל הציבור בישראל".

"אני מצדיע לגרעינים של שעלי תורה ומתחייב לעשות ככל שביכולתי לעודד ולעזור למפעל חברתי זה לגדול ולהצליח" אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי למשפחות הגרעינים.

רשת שעלי תורה הוקמה בשנת 1988 ע"י יו"ר הרשת הרב רחמים נסימי שגדל בעיר שדרות ומשם הצמיח את המפעל החברתי של הגרעינים התורנים, ממנו צמחו 20 גרעינים תורנים הפרוסים ברחבי הארץ ורשת של מוסדות חינוך מפוארת. הגרעינים הוקמו בגיבוי מלא של ממשלת ישראל יצאה הרשת במבצע שמטרתו להכפיל את מספר הגרעינים התורנים בפריפריה וכבר בשנה הקרובה יוקמו שני גרעינים חדשים בפריפריה, האחד בקרית גת והשני בצפת.