מאוחדים סביב השכול
מאוחדים סביב השכולצילום: פלאש 90

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, אביו של סגן קובי בן שם מחללי אסון המסוקים, מספר לערוץ 7 על הנופש האחרון שהתקיים באילת למשפחות שכולות מכל רחבי הארץ.

"הקשר הזה שבין משפחות הנופלים נותן לנו המון עוצמה, היו לנו עכשיו כמה מחזורים של נופש באילת ולמעלה משלושת אלפים הורים ואחים שכולים היו שם. אלה אנשים שבכל השנה לא מרשים לעצמם לרקוד ופתאום אתה רואה אותם שמחים".

לדבריו, כשמדובר בשכול אין הבדלי דת ומוצא, "יש לנו משפחות דתיות לאומיות, לצד משפחות שאינן דתיות, יהודים לצד נוצרים ודרוזים, השכול מחבר את כולם, אולי זה המקום היחיד שבו יש כל כך הרבה חיבור".

בן שם מספר כי הקשר בין משפחות השכול מקל על הקושי באופן משמעותי ומאחד. "כל יום אני הולך לישון וקם בבוקר עם קובי, אבל מצד שני יש לנו נחמה פורתא בכך שכל ההורים של חללי אסון המסוקים במקרה שלנו, ומדובר על יחידות שלמות וצוותים שלמים שנהרגו, נמצאים בקשר הדוק".

"נוצרו מעגלים מיוחדים כולל מפגשים בחגים ובחופשות", מדגיש יו"ר יד לבנים, "אנחנו שמחים שזוכרים את הבנים לא רק ביום הזיכרון, אלא בכל השנה. האנדרטה ליד שאר ישוב היא אחד האתרים היפים בעולם ובכל יום מגיעים לשם חיילים ובתי ספר שזוכרים את הבנים שלנו".