כהן והרב
כהן והרבמטה אלי כהן

המועמד הציוני לראשות העיר בית שמש, אלי כהן, נפגש בשבוע שעבר עם הרב חיים דרוקמן לקראת הבחירות החוזרות בעיר.

בין השניים התקיימה שיחה טובה שבה אמר הרב לכהן דברים חמים וציין כי "בכל מקום צריך להישמע לרבני המקום, ורבני בית שמש חתמו על מכתב תמיכה באלי כהן וברגע שהרבנים המקומיים קוראים לתמוך באלי כהן, בוודאי שבמקרה זה, על רבנים מחוץ לעיר אסור להחליט אחרת".

כהן סקר באזני הרב את פעילותו למען יהודי התפוצות במהלך שנות עבודתו בסוכנות היהודית. ועל כך השיב הרב כי "עם עשייה שכזו למען עם ישראל, יש לסייע לך בכל דרך לקבל את ראשות העיר"

כזכור, בבחירות הקודמות ובעקבות הודעתם של רבני הקהילות בבית שמש, בתמיכתם באלי כהן, לראשות עיריית בית שמש, שיגר הרב חיים דרוקמן מכתב ובו הוא קורא לציבור לתמוך בכהן לראשות העירייה וזאת לאחר גילוי הדעת ששלחו רבני הקהילות בעיר.

"הנני מביע את דעתי" כתב הרב דרוקמן, "כי אני סומך את שתי ידיי על גילוי העת של רבני הקהילות בבית שמש, שמן הראוי לבחור באלי כהן שידאג ביושר לצורכי כל תושבי העיר כולם, כול קיומם ופיתוחם של החיים התורניים בעיר בית שמש".

יו"ר בית שמש חוזרת, אלי כהן, אומר כי "אני אדם מסורתי, וכל חיי הייתי גאה לנהוג על פי הערכים היהודיים. היהדות חשובה לי, גם בלא שום קשר לבחירות. לכן, לכבוד גדול הוא לי לקבל את תמיכתו המפורשת של הרב חיים דרוקמן".

עוד הוסיף כהן, "אמרתי כל הזמן את אותם הדברים, ואני חוזר ואומר: בית שמש היא עיר עם צביון מסורתי דתי, ואני מחויב לשמור על צביון זה. כיהודי מסורתי, הקשר עם הרבנים חשוב עבורי מאד, חשוב לי לשמוע את דעתם וחשוב לי להראות שאני מעוניין לשמור על בית שמש יהודית. האוכלוסייה הדתית היא חלק נכבד וחשוב מהמחנה הציוני, והפניה לרבנים היא אך טבעית עבורי ובכוונתי לנהל את העיר בשוויוניות ובהגינות, תוך שמירה על הצביון המסורתי של בית שמש".