הסטודנטים מבקרים במוקטעה

כ-300 סטודנטים ישראלים, נציגי כל האוניברסיטאות מלבד האוניברסיטה באריאל, הגיעו היום ביוזמת תנועת "קול אחד" וח"כ חיליק בר (עבודה) למפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

במפגש הסביר אבו מאזן כי לא יכיר ב"מדינה יהודית" משום שהוא איננו יודע מה זה, כלשונו. "אתם רוצים ללכת לאו"ם לשנות את השם, תלכו לאו"ם ותשנו את השם, אני מכיר מדינת ישראל, לא מכיר מדינה יהודית ודמוקרטית".

אבו מאזן הצהיר, כי לא תהיה שום חלוקה של "אל אקצא", ואמר "הנוצרים בכנסיית הקבר, אתם בכותל, באל-אקצה לא תהיה חלוקה".

אבו מאזן הסביר גם מדוע הוא איננו מסכים שיהודים ישארו כמיעוט בשטחי המדינה הפלסטינית, "לא ניתן להשוות בין הפלסטינים שחיים כאן אלפי שנים ובין המתנחלים".

"למה לא עוצרים את המתנחלים?", שאל, "הם עוקרים עצים ומחבלים בשלום", הוסיף אבו מאזן. "לא רק שהמתנחלים יושבים בתוך הארץ שלנו הם גם הורגים אותנו, אתם חייבים לעצור אותם", אמר לאנשי השמאל.

אבו מאזן זעם על הבנייה היהודית הנמשכת ביו"ש והוסיף בציניות כי הוא חושש לישון בלילה מחשש כי יקום בבוקר עם התנחלות נוספת יהודית במוקטעה.

במענה לשאלה על ההסתה ברשות הפלסטינית אמר אבו מאזן, "אני מתנגד להסתה, רצינו כבר לפני 12 שנה להקים ועדה משותפת עם ישראל אבל ישראל לא מסכימה".

אבו מאזן הבהיר כי זכות השיבה אין משמעה חזרת כל הפליטים, "5 מיליון פליטים לא יבואו לכאן חזרה". בנוגע לתביעה לפיצוי יהודי מדינות ערב שנאלצו לברוח ממדינותיהם אמר אבו מאזן, כי את הפיצויים הללו צריכה ישראל לבקש ממדינות ערב ואין לפלסטינים קשר לכך.

אבו מאזן התייחס גם למצב בעזה ואמר, כי "80 אחוז מתושבי עזה רוצים שלום. אנשים מתוך חמאס מבקשים ממני לקדם את השלום".

יו"ר הרשות הפלסטינית מתח ביקורת על תושבי בית אל שבבנימין, הממשיכים לבנות חרף המשא ומתן המדיני. "הם בונים ואומרים 'זו הארץ שלנו', אז איפה בדיוק אתם רוצים את המדינה שלנו?".

ח"כ חיליק בר, תושב צפת לשעבר, אמר לאבו מאזן כי שמע שמוצאו מצפת, "אולי יום אחד תבוא לבקר בצפת כתייר...". יצוין כי בדרכם למוקטעה נתקלו הסטודנטים בצלבי קרב ובכתובות נאצה נגד מדינת ישראל.