יציאה לסוף שבוע עבור הורים לילדים חולי סרטן היא כמעט משימה בלתי אפשרית.

לצד הצורך במנוחה נפשית ופיזית נאלצים רבים מהם לסרב להצעות של גופים שונים לארגן עבורם חופשת הפוגה קצרה. להורים קשה לגייס מישהו שישמור על הילדים כשהם יוצאים למנוחה ומשום כך הם מעדיפים להישאר בבית.

בעמותת 'זכרון מנחם' החליט "לנצח את השיטה", כלשונם, ולארגן עבורם שלוב הכרחי. זה קרה לפני כשבוע וחצי. בעוד ההורים נופשים בחדרי אירוח וזוכים לארוחות מפנקות, להרצאות ושיעורים, זכו הילדים לטיפול מיוחד בבתיהם. זאת כאשר עשרות מתנדבי "זכרון מנחם" הגיעו לבתים, לשמור על הילדים ולהעסיק אותם במשך השבת ושירות קייטרינג משובח ארגן את כל ארוחות השבת לילדים בבתיהם.

חיים ארנטל יו"ר 'זכרון מנחם' מספר: "היה חשוב לנו מאד ששני ההורים יוכלו לצאת ולהתרענן. ברגע שמצאנו פתרון חדשני וייחודי גם לילדים החולים וגם לאחיהם ידענו שהכול יצליח. ידענו שרק כך ההורים יוכלו לצאת ולנוח מנוחה אמיתית. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שרק בעזרת ה' ובעזרת נפש בריאה יכולים גם ההורים וגם הילדים לנצח את המחלה ולהמשיך הלאה בבריאות טובה. אני חושב שהשבת הזו מוכיחה שכאשר חושבים על הכול, בעזרת ה', אפשר להצליח".

אחת האמהות ששהו בנופש מוסיפה ואומרת: "שנה וחצי לא היו לנו אפילו רגעים ספורים של שקט. הילד החולה, הטיפולים, הדאגה לשאר האחים הבריאים שנפגעים כל הזמן כי אין לנו אנרגיות להפנות אליהם. הפעם זכינו לחסדי שמיים. כבר ביום חמישי כשידעתי שלא אצטרך לבשל ולהכין לשבת, היה לי זמן לשחק עם הילדים לקרוא להם סיפור וסתם להשתולל. יצאנו, בעלי ואני, לשבת, ללא דאגות ופתאום גילינו שכבר חודשים לא דיברנו על שום דבר מלבד המחלה ורגשי האשמה ילידים הבריאים. פתאום בשבת אחת של רוגע ופינוק יכולנו להיזכר עד כמה הקשרים ביננו אמתיים וחשובים".

את האירוע חתמו המשפחות ואנשי העמותה בשי מיוחד שקיבלה כל משפחה - ערכת מתנה להבדלה, ומארז משחקים וממתקים מותאמים לילדים שנותרו בבית.