מכונית רכב כביש נסיעה
מכונית רכב כביש נסיעהThinkstock

המיזם הכלכלי הבא של איש העסקים שמואל פלאטו שרון הוא ככל הנראה ייבוא ענק של מכוניות שפועלות על... אוויר.

לא עוד דלק ואפילו לא שמן תירס או שמן משומש של פלאפל. אוויר וזהו. כך מבטיח פלאטו שרון.

בשיחה עם יומן ערוץ 7 מספר שרון על המיזם החדש שאותו הוא מתכוון לייבא מהודו. הוא מדגיש כי לא מדובר רק במכוניות זולות שמחירן לא יעלה על שלושים וחמישה אלף שקלים אלא גם על מענה לסוגיית זיהום האוויר.

פלאטו שרון מבהיר כי העיקרון עליו פועלת המכונית החדשה הוא לחץ אוויר ושחרורו היוצר אנרגיה. עלויות מילוי האוויר הן כעשירית ממחיר דלק. מיכל מלא של אוויר עולה כעשרים וחמישה שקלים וזמן המילוי בתחנות "תידלוק" שכאלה הוא 3 דקות, אך ניתן גם לרכוש מכשיר למילוי אוויר בעלות של 4,000 או 5,000 שקלים ולתדלק עצמאית במשך כארבע שעות באופן ביתי ולקבל מיכל מלא.

שרון מציין בדבריו כי מאחורי מיזם מכוניות האוויר עומדת חברת ענק 'טאטא מוטור', שבבעלותה גם חברת 'יגואר', ואולם ההתמודדות עם הרישוי הישראלי היא הבעיה המורכבת ביותר שעמה הוא מתמודד, אך "המחלה שלי זה לעזור לאנשים במדינה", הוא אומר ומשום כך מבטיח להמשיך ולהתעקש במאמציו מול משרד התחבורה. "זה לא קל אבל אני נודניק גדול", הוא אומר.

באשר לעימות עם בעלי אינטרסים כדוגמת חברות הדלק הענקיות הוא משוכנע ש"יהיה בלאגן", כלשונו, אך  עם זאת מוסיף וקובע כי בעוד עשור שנים תדלוק האוויר במכוניות תהיה השיטה היחידה לתדלוק כלי רכב.

שרון מדגיש כי מטרתו היא "שכל צעיר יוכל לקנות רכב", הוא אומר ומוסיף לציין פרטים טכניים: היכולת לנסוע למרחק של שלוש מאות קילומטרים בכל מילוי מיכל אוויר ולהגיע עם הרכב למהירות של 105 קמ"ש.

יצוין כי לפי שעה מדובר בכלי רכב הנושאים בתוכם מקום לארבעה נוסעים. עובדה נוספת שגם אליה מתייחס שרון היא המפגש האישי שלו עם המכוניות, מפגש שטרם בוצע. הוא מסביר כי ברגע שבו יקבל את האישורים למהלך כולו מהרשויות הישראליות ימריא למחרת בבוקר להודו על מנת לפגוש את המכוניות ולראות תצוגת תכלית מעשית במפעל. לפי שעה הוא מתבסס על פרסומים אינטרנטיים וסרטים שנשלחו אליו מהחברה. אגב, העובדות הללו אינן מרפות את ידו. הוא קובע נחרצות ש"כל מה שאני מבטיח אני עושה", וברוח זו הוא משוכנע שיוביל לבשורה עבור צעירי ישראל החפצים לנוע בדרכים ובזול".