מתת רוזנפלד הי"ד
מתת רוזנפלד הי"דבאדיבות המשפחה

שמיניסטיות שמחפשות שירות נתקלות בסוגים רבים של תקנים בכל רחבי הארץ, מבלי להבין מה ההבדל ממוסד למוסד ואיפה הכי כדאי לעשות שירות.

בשביל זה הקימה רבקה רוזנפלד, אמה של מתת רוזנפלד ודודתה של כנרת מנדל הי"ד, אתר שעוזר לבנות השירות במציאת מקום שירות על פי קריטריונים מוגדרים.

האתר הוא לזכרן של הבנות שנרצחו לפני שמונה שנים ביריות בצומת גוש עציון על ידי מחבלים, יחד איתם נרצח הנער עוז בן מאיר הי"ד.

"מתת וכנרת היו בנות מופת לציונות הדתית", מספרת רוזנפלד. "הן מאוד עזרו ותרמו, וחשבנו ביחד בני משפחה וחברים, מה אנחנו יכולים לעשות לאחר לכתם שיהיה לעזר. ברגע שחשבנו על אתר שיתרום לבנות שמחפשות אחר שירות, זה היה הדבר המובן מאליו אבל זה לא רעיון שהגיע ישר, חשבנו על כל מיני רעיונות ורק לפני שנה נפתח האתר. באתר יש שאלונים לבוגרות בו הן מספרות על המקום שירות בו הן פעלו ונותנות את חוות דעתן על המקום, זה מקל על הבנות ויוצר אצלן סינון מתוך כל השפע שמוצע. בשאלון יש שאלה, האם המקום התאים לך או לא, השאלה הזו מאוד מתאימה וראויה כי צריך לבדוק אם המקום מתאים לנו, ולא אם הוא נחשב מספיק. חוץ מזה, השאלה לא פוסלת מקומות שירות אלא מראה יותר טוב מה הוא המקום".

ביחד עם האתר, נפתחה גם קבוצת פייסבוק שמלווה אותה בשם, צריכות שירות? בקבוצה יש למעלה מ- 2000 חברות פעילות שנכנסות, שואלות שאלות ומקבלות מענה תוך שניות ספורות.

"התחלנו לקדם את האתר בתוך קבוצת פייסבוק שנקראת 'צריכים משו', בקבוצה היתה בחורה בשם לינוי קלימי שהציעה שנפתח ביחד קבוצה בפייסבוק שתלווה את האתר. אני הייתי חדשה בפייסבוק ואמרתי לה בשמחה, לימים כשנכנסתי יותר עמוק לרשת החברתית, הפכתי למעורבת באופן אינטנסיבי. האתר והקבוצה זוכים להצלחה, מעל ומעבר לחזון שהיה לנו. יש לנו שיתוף פעולה עם כל הגופים הרלוונטים לבנות השירות, אנשים אומרים לי שחבל שלא עשו את זה קודם והבנות מצביעות ברגלים, יש הרבה כניסות.

אני נפגשת עם בנות בכנסים ובתיכון והן מספרות לי כמה האתר מיקד אותם ועזר להם, בקבוצה עצמה, מסתובבות נציגות עמותות שנותנות מענה וגם בוגרות שתורמות מניסיונן, יש שיח משותף והשמיניסטיות מקבלות מענה במהירות. יש לנו 1700 חוות דעת של בוגרות אבל אנחנו רוצים להגדיל את זה, ויותר קשה להשיג בוגרות שימלאו את השאלון שלנו, ויתנו לשמיניסטיות חוות דעת. השאלון לוקח עשר דקות, בו הבוגרות משתפות בחוויה מאוד משמעותית בחייהם, אפשר לעשות את זה דרך הסמארטפון ואנחנו מקווים שיתווספו לנו עוד חוות דעת של בוגרות. בדיעבד, כשאנחנו רואים את כל הכניסות לאתר, אנחנו רואים הרבה אנשים שנכנסים לסיפור חייהם של מתת וכנרת, אנחנו כל כך שמחים שמצאנו את הדרך הזאת לעזור ולהנציח ובכך שנחשפנו לבנות צעירות ונהדרות".

קישור לאתר