בנט ולפיד
בנט ולפידפלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד ושר הכלכלה, נפתלי בנט פועלים לחיזוק היצוא הישראלי במטרה להגדיל את היצוא ולעודד צמיחה במשק.

השרים יזמו תכנית משותפת של משרדי האוצר והכלכלה הכוללת מספר צעדים, ביניהם: סיוע ליצואנים בהתמודדות מול סיכונים ומול כשלי שוק, סיוע ליצואנים במימון השקעות בשיווק בחו"ל, הרחבת השווקים ליצוא, ויצירת מקורות וכלים להון צמיחה לחברות בינוניות.

תקרת המדינה לערבויות סחר חוץ תגדל באופן ניכר ל-13.3 מיליארד ש״ח מ-7.5 מיליארד ש"ח כיוםתבוצע העלאה משמעותית בשיעור הערבויות כאחוז מהתוצר עד לרמה הממוצעת במדינות ה-OECD (עליה של כ-70% בטווח של שלוש שנים).

ינתן אישור מיידי לביטוח עסקאות בגין סיכונים מסחריים ע"י אשרא. יינקטו צעדים מיידים להנגשת כלי סיוע ליצואנים קטנים ובינוניים uתינתן ערבות מדינה לביטוח סחר חוץ לטווח בינוני.

כמו כן יסייעו המשרדים באופן אקטיבי לחברות במטרה להגדיל את היצוא בשווקי היעד. כוונת המשרדים היא שבתכנית ישתתפו עד 100 חברות, השגת גידול ביצוא של 50% אצל לפחות 50% החברות המשתתפות ועוד. עלות התוכנית היא 50 מיליון ש"ח.

שר האוצר לפיד אמר הבוקר כי "לאחר שישבנו עם היצואנים ולמדנו את האתגרים העומדים בפניהם, החלטנו לבנות חבילת תמריצים שתסייע ליצואנים מול שער הדולר-שקל והתחרות בשווקי העולם. ההאטה בייצוא בחודשים האחרונים היא סימן מדאיג ואנחנו נחושים לבלום אותה. התכנית נועדה, בין היתר, להתיר חסמים שיחזקו את היצואנים, יגדילו את היצוא הישראלי ויפתחו אותו לשווקים חדשים. היצוא הוא הקטר של המשק הישראלי ואנחנו חייבים לעבוד קשה בכדי שהקטר הזה ימשיך לנוע".


"המדינה מקטינה ליצואנים את הסיכון שהם לוקחים בעשיית עסקים בחו"ל", הוסיף שר הכלכלה נפתלי בנט. "מדובר במהלך גדול שיעזור לעסקים קטנים וגדולים כאחד. קשה מאוד לקבוע מהו שער החליפין הנכון ועל כמה יעמוד, אבל אנחנו כן יודעים שצריך וראוי לעזור ליצואנים להקטין את אי הוודאות ולצמצם את הקשיים העומדים בפניהם. אנחנו יוצאים היום לדרך שתסייע באופן ישיר לתעשיינים ותאפשר להם להגיע ביתר קלות ועם פחות סיכון לשווקים בחו"ל".