אירוע ההוקרה בכרמיאל
אירוע ההוקרה בכרמיאלששון תירם

על רקע הדיונים על ה"שיוון בנטל" נחשף היום (שלישי) באירוע ההוקרה למתנדבי השירות האזרחי-לאומי  כי חלה עלייה חדה במספר המתנדבים הערבים, שעומד כיום על 3,611.

באירוע ההוקרה שהתקיים בכרמיאל בהשתתפות 700 מתנדבים ערבים, הוענקו תעודות הוקרה למתנדבים שהצטיינו בעת שירותם.

במהלך האירוע הגיעו למקום צעירים ערבים המתנגדים לשילובם של בני המגזר בשירות האזרחי-לאומי, במטרה למחות כנגד המתנדבים ולאיים עליהם. הפעילים ירקו על המתנדבים וקראו לעברם קריאות גנאי: "בוגדים, מצורעים, הנעל של הנער הפלשתיני שווה יותר מכם". למקום הגיעה ניידת משטרה והשליטה סדר מחוץ לאולם.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי, חשף בתחילת האירוע כי בשנת 2014 חלה עליה של 75% במס' המתנדבים מהמגזר הערבי אשר עומד כיום על 3,611, לעומת שנת 2013 בה מס' המתנדבים עמד על 2,711. מדובר על גידול עקבי במס' המשרתים מאז תחילת המסלול של השירות האזרחי-לאומי במגזר הערבי.

בנאומו התייחס ג'רבי לגל ההתקפות על המתנדבים הערבים: "אני יודע שחלקכם מותקפים בגלל שירותכם בשירות האזרחי-לאומי, ואני מבקש לחזק את ידיכם. הגידול הדרמטי במס' המשרתים מהמגזר הוא ההוכחה לכך שאתם ניצחתם והקיצוניים שניסו לפגוע בכם ולאיים עליכם שלא תתנדבו, נכשלו ובגדול.

"אנו ניצבים לצדכם בכל מקום בו אתם מורגשים מותקפים או מופלים לרעה בגלל שבחרתם להתנדב בשירות האזרחי-לאומי, ואנו נעשה הכול כדי למנוע זאת", הבהיר ג'רבי.

צילום: ששון תירם

באירוע הוענקו תעודות הוקרה ל-8 מתנדבים מצטיינים בשירות האזרחי. ביניהם: אחלאם אבו-ג'נב המשמשת רכזת ומדריכת מד"צים בתנועת הנוער בית"ר במגזר הדרוזי, ובנוסף משמשת בשעות הבוקר כסייעת חינוכית בבי"ס בכפר ירכא. אילייא מג'דלאני מהעיר נצרת המתנדב בבי"ס היסודי "אלרואא" בכפר מנשיה זבדה, אשר במסגרת שירותו מתלווה למורים ומסייע להם בהקמה ובאימון של קבוצת כדורגל בית-ספרית.

אמירה טוויל מירושלים, מתנדבת בקופ"ח בשכונת סילואן שבמזרח העיר, במסגרת עבודתה היא מסייעת לצוות הרופאים והאחיות הנותנים שירות לאימהות הטריות ולילדיהן המגיעות ל'טיפת חלב'. דועא עמרנה המתגוררת בישוב שגב שלום, ומתנדבת במכון להתפתחות הילד בביה"ח סורקה בבאר-שבע. עביר סואעד שמתנדבת במרכז הקהילתי חוסינייה ועוסקת בתפעול שוטף של המתנ"ס וכן בהדרכת מד"צים.

עיתאב מולא מתנדבת בבהי"ס בכפר ירכא, במסגרת תפקידה היא אחראית על פרויקטים שונים להעצמת התלמידים. ניירוז עוקלה מתנדבת בבי"ס היסודי בכפר הדרוזי מגאר, בפרוייקט "אור ירוק" בנושא זהירות בדרכים.

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך אמר בטקס ההוקרה כי "השירות האזרחי הוא הזדמנות מצוינת לאזרחים הערבים לסייע ביישובים הערבים במגוון תחומים וליצור לעצמם הזדמנות לקראת תעסוקה הולמת. אני מברך את הצעירים והצעירות הערבים על שהם בוחרים לקחת אחריות ולהשתתף במאמץ של החברה הישראלית בכלל, והחברה הערבית בפרט, לצמצום פערים ולשוויון".

ג'רבי ביקש להודות למתנדבים. "אני גאה בכל אחד ואחת מכם, על כך שלא בחרתם בדרך הקלה אלא החלטתם לתת מעצמכם ולתרום שנה או שנתיים מזמנכם. אתם בוודאי למדתם כבר שמי שתורם, גם מקבל בחזרה. ההתנדבות שלכם תורמת במקומות בהם נזקקים לה באמת: בבתי הספר, בגני הילדים, בקופות החולים, בבתי החולים, ובמקומות נוספים".