אוחיון בתחרות קליעות במתחם הרכבת
אוחיון בתחרות קליעות במתחם הרכבתעודד קרני, מנהלת ליגת ווינר סל

אם הייתם אתמול במקרה בתחנת הרכבת "סבידור - מרכז" בתל אביב, וראיתם התקבצות ולא ידעתם מה זה, פספסתם בגדול.

אתמול בשעות אחר הצהריים, הגיעו לתחנת הרכבת שני השחקנים הישראלים הבכירים של מכבי תל אביב, יוגב אוחיון וגיא פניני.

השניים הגיעו כחלק מההכנות של מנהלת ליגת ווינר סל לקראת האירוע הגדול שיהיה ביום שלישי, האירוע המרכזי של השנה. האירוע שמעיד על כך שהגיע רגע האמת של הקבוצות השונות, אלה שלמעלה ואלה שלמטה, אירוע האולסטאר הישראלי.

כחלק משיתוף הפעולה בין מנהלת הליגה לרכבת ישראל, התייצבו פניני ואוחיון בתחנת הרכבת, והתחרו נגד נוסעי הרכבת השונים במגוון של תחרויות קליעות, מי שניצח זכה בכרטיס לאירוע האולסטאר.

השנה אירוע האולסטאר הישראלי יתקיים בהיכל הפיס החדש שבבירת הנגב, באר שבע. כחלק משיתוף הפעולה בין רכבת ישראל למנהלת הליגה, ביום שלישי בבוקר יסעו השחקנים המשתתפים באירוע ברכבת ישראל אל באר שבע, כשבדרך הם יצטלמו עם נוסעי הרכבת.

לקראת האירוע הגדול, מפרסמים במנהלת ליגת ווינר סל, נתונים חדשים על השתלבותם של השחקנים הישראלים והצעירים בקבוצות הליגה השונות.

מתוך הנתונים עולה, כי ישנה עליה משמעותית בדקות המשחק של השחקן הישראלי, ביחס לעונה שעברה. אם בעונה שעברה שיחקו הישראלים 86.4 דקות בקבוצה, העונה הם משחקים 95.8 דקות לקבוצה במשחק - עליה של 11% ביחס לשנה שעברה, ו10 דקות נוספות בממוצע למשחק.

תאמינו או לא, אבל הקבוצה שנמצאת במקום הראשון בכל הקשור לשיתוף ישראלים ודקות משחק מרובות של אלה על הפרקט, היא דווקא מכבי אלקטרה תל אביב. תל אביב הושמצה בשנים האחרונות בכך שהיא מתיימרת להיות הקבוצה של המדינה, אבל בפועל השחקנים הבכירים בה הם זרים, והשחקנים הישראלים מיובשים על הספסל. אז זהו שלא - אם ניתן למספרים לדבר, נוכל לראות כי מכבי מובילה עם 105.8 דקות של השחקנים הישראלים שלה על הפרקט, בפער משמעותי על פני השאר. אצל 11 מתוך 12 קבוצות ליגת העל ישנה עליה בשיתוף השחקן הישראלי, בטוח שגם לחוק הרוסי יש חלק בהצלחת המהפך ובעליה בדקות המשחק.

נתון נוסף שמנהלת הליגה מספקת, הוא בעניין שיתוף שחקנים צעירים עד גיל 22 בקבוצות ליגת העל בכדורסל. עשרה שחקנים צעירים מקבלים דקות משמעותיות בקבוצותיהם, לעומת חמישה כאלו בעונה שעברה. שישה מהצעירים נמצאים בתוך התוכנית "הכרטיס הכפול" - תוכנית המאפשרת לשחקנים הצעירים לשחק גם בליגת העל וגם בליגה הלאומית. מטרתה של התוכנית היא לאפשר לשחקן הצעיר דקות משחק משמעותיות וניסיון בכדורסל מקצועני. במנהלת אמרו: "אנחנו מקווים לראות עלייה במשתתפי הכרטיס הכפול בעונה הבאה".