נשיא מכללת חמדת הדרום בשדות נגב, פרופ' אבי לוי, שיגר מכתב לשר הביטחון משה יעלון, בערקבות ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר אזור מועצת שדות נגב.

במכתבו מציין פרופ' לוי, כי עד היום לא נמצא פתרון לנושא המיגון במכללה, בשל העובדה שהחלטת פיקוד העורף למגן מוסדות חינוך בטווח של 7-15 ק"מ מהרצועה לא כללה באותה העת את המוסדות להשכלה גבוהה.

"לצערי, תקנות פיקוד העורף קובעות שרק מוסדות להשכלה גבוהה הנתונים בטווח אווירי של 7 קילומטרים מגבול עזה זכאיים בפועל למיגון. בשל העובדה שהמכללה ניצבת במרחק של 300 מטרים בלבד מעבר לטווח הקבוע באותן תקנות, היא אינה זכאית לתקציב מיגון הולם. כידוע, עברה שנה וחצי מאז מבצע עמוד ענן והחלטת פיקוד העורף למגן בתי ספר יסודיים ועל יסודיים בטווחים של 7-15 קילומטרים מגבול הרצועה. אולם בו בזמן, החלטת פיקוד העורף לא כללה באותה העת את המוסדות להשכלה גבוהה, וזאת למרות אופי הפעילות הדומה של המוסדות", כתב לוי ליעלון.

לוי הוסיף, כי "יש להדגיש, כי בשנים האחרונות נוצרה מציאות חדשה בה טווחי הירי התארכו באופן משמעותי, ונוצר מצב בלתי הגיוני שבו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עשרות אנשי סגל ואנשי מנהלה במכללה, לומדים ועובדים ללא פתרון בטחוני הולם. יש לטפל בבעיה בהקדם ולשנות לאלתר את התקנות הארכאיות והבעייתיות בעניין המיגון, זאת בטרם תגרם פגיעה בגוף או בנפש".

פרופ' לוי אמר השבוע, כי "במכללה ישנם כיום ארבעה ממ"דים מיושנים שנבנו לפני עשרות שנים, ושאינם עומדים בקצב הגידול וההתפתחות של המכללה, ולא יכולים לספק מענה למאות הסטודנטים והסטודנטיות הקבועים ולמעל ל-1000 סטודנטים שמגיעים למכללה לצורך לימודים אקדמיים הכשרות מקצועיות".

בנוסף, מדגיש פרופ' לוי, כי תקנות פיקוד העורף קובעות שרק מוסדות להשכלה גבוהה הנתונים בטווח אווירי של 7 קילומטרים מגבול עזה זכאיות בפועל למיגון, ובשל העובדה שהמכללה ניצבת במרחק של 300 מטרים בלבד מעבר לטווח הקבוע באותן תקנות, היא אינה זכאית לתקציב מיגון הולם. לפיכך, מבקש פרופ' לוי לשנות לאלתר את התקנות הארכאיות והבעייתיות, לדבריו, שלא שונו עד היום, למרות שטווחי הירי התארכו בשנים האחרונות באופן משמעותי, ולמרות העובדה כי בפועל בכל פעם שמתקיימת הסלמה במצב הביטחוני, מועצת שדות נגב ובתוכה המכללה מצויות מיידית במרכז האש.

"נוצר מצב אבסורדי, שבו בית ספר תיכון שממוקם בצמידות למכללה זכאי למיגון וברור ומיותר לציין שאני מברך על כך בחום רב. עם זה, מן הראוי היה שמוסד אקדמי מכובד יזכה לתנאים דומים. כמו כן, מעבר לנושא הסטודנטים, במתחם המכללה גם פועל מעון לילדי הסטודנטים, ובשל העובדה שלא נמצא עד היום פתרון ראוי אנחנו מצויים במצב בלתי אפשרי, כאשר מצד אחד אנחנו רוצים לקיים מערכת לימודים וחיים שגרתית, ומצד שני לשמור על בטחון הסטודנטים והילדים".

בדבריו ממשיך לוי ומציין כי: "אנחנו מצויים לכאורה במצב של שקט מדומה, אך בפועל מדובר במצב בלתי נתפש שבו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עשרות אנשי סגל, לצד אנשי מנהלה, לומדים ועובדים ללא פתרון בטחוני הולם, ובכל פעם שחלה החמרה כלשהי במצב הביטחוני, כפי שקורה בשבועות האחרונים, אנו נאצלים לבטל את הלימודים או לקיימם במתכונת חלקית". יש לטפל בבעיה בהקדם ולשנות לאלתר את התקנות הארכאיות והבעייתיות בעניין המיגון, זאת בטרם תגרם פגיעה בגוף או בנפש", הדגיש לוי במכתבו.