משפחת גרוס, ההורים שימי ומיכל ושני הבנים יצחק ומיכאל, חזרו אתמול (ה') לביתם בשכונת גבעת מרדכי, חודש לאחר אסון הרעל שגבה את חייהן של יעל ואביגיל.

בראיון לסיון רהב-מאיר בערוץ 2 ביקשו ההורים להודות לעם ישראל על התמיכה שקיבלו בשבועות הקשים שעברו עליהם.

"לא הצלחנו להגיד תודה לכולם אז עכשיו אנחנו מודים לכם באופן אישי", אמרה מיכל. אביהם של יצחק ומיכאל ביקש להודות לצוות הרפואי בבית החולים שניידר על שהציל את חייהם של הבנים. "צוות בית החולים היה שם יומם ולילה עבורנו. הם עשו מאמץ הירואי. אני לא אשכח את המשפט שהאחיות אמרו לי: 'עם ישראל זה כמו זיתים, עד שלא דופקים עלינו - לא יוצא שמן'".

"זאת מערבולת רגשית ומאוד קשה להכיל את זה", הסביר שימי. "מצד שני, למדנו להעריך את מה שיש. אנחנו מסתכלים על כל ילד ואומרים 'וואו, יש לנו עוד ילד'. זה לא דבר פשוט. על הכרית אף אחד לא רואה את הדמעות נשפכות".

"הייתי עסוקה יותר במה שקרה ובאבדן של שתי הבנות", סיפרה האם מיכל. "התרכזתי במה שאין לי, אבל אחרי הנס עם הבנים אני עסוקה בעיקר בהם. המצב של הבנים היה כל כך נורא עד שהתחלנו לברר כבר על מקום לעוד קבר גם עבורם".

"הבנים יודעים וזוכרים הכל ממה שקרה לפני שפונו לבית החולים", ציינה האם, "הם זוכרים את הסירנות והכול. היו שבועיים שיצחק מחק. לאחר שהתעוררו מתרדמת חילקנו לצוות הרפואי מתנות ומיכאל לקח שתיים. כששאלתי אותו מדוע עשה זאת הוא ענה לי כי לקח מתנות גם לאביגיל ויעל. הוא הסביר שכשתהיה תחיית המתים הן גם יקבלו".