היום (ראשון) יוצאת לדרך סיירת בנות שרות לאומי ברכבי ה-"זהות-מוביל", פרויקט הסברה של בנות שירות לאומי ושמיניסטיות שמטרתו לעבור בין מאות האולפנות והתיכונים בארץ ולחשוף את השמיניסטיות לעבודת המרכזים לזהות יהודית בארץ.

עם יריית הפתיחה של הפרויקט, מנכ"ל זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק ציין כי: "איגוד המרכזים שם לעצמו מטרה לקדם את נושא הזהות היהודית בכל מקום בארץ, הסיירת נועדה להביא את הבשורה לכמה שיותר שמיניסטיות שמבקשות לשרת במרכזים שנה הבאה, כך שבתהליך המיון נאתר את בנות השירות המתאימות והאיכותיות ביותר".

עוד מוסיף גרנק כי: "תפקיד בנות השירות המשתתפות בפרויקט הינו לעשות פעולות הסברה לכלל המרכזים בארץ, והיות והתברכנו בהון אנושי איכותי, אנחנו מאמינים שבנות השירות יבצעו את ההסברה על הצד הטוב ביותר". בהמשך דבריו הדגיש גרנק כי עידן האינטרנט שבו אנחנו חיים מצריך מהאיגוד היערכות מתאימה, "בייחוד בעידן הרשתות החברתיות באינטרנט אנחנו מאמינים שאין תחליף למפגש האישי והאותנטי עם הציבור ובשל כך הוצאנו לדרך את סיירת הרכבים".

יו"ר איגוד זהות וראש ישיבת בינות ברעננה, הרב חיים רטיג: "בכל שנה בתקופה זו, אנחנו עדים למגמה חיובית שבמרכזה שמיניסטיות מבקשות לצרוך מידע אודות מה שצפוי להן עם סיום לימודיהן. רכב ההסברה מופעל על ידי בנות שירות לאומי שמשרתות כיום במרכזי הזהות השונים ואלה משמשות כשגרירות עבור השמיניסטיות שישרתו בעתיד".

מנהל מדרשת צוריאל, הממונה על תחום גיוס בנות שירות באיגוד המרכזים, יינון בן- מנחם אמר כי "המרכזים לזהות יהודית משמשים כחוד החנית בכל הנוגע לעשייה החינוכית במדינת ישראל וחשוב שבשורת העשייה תגיע לכל מקום על ידי הזהות מוביל".