הרמטכ''ל גנץ בגולן, היום
הרמטכ''ל גנץ בגולן, היוםדובר צה''ל
הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, סייר היום (א') ברמת הגולן.

בשיחה עם כתבים התייחס למעורבות איראן בחימוש מדינות המזרח התיכון ולחוק הגיוס החדש שאושר בשבוע שעבר בוועדת שקד.

"אנחנו נמצאים כרגע ברמת הגולן במקרה הזה, קצת רעש מנועים מאחורה אבל זה נראה שקט ונראה שלו. אני ממליץ לכולנו לזכור שמתחת לשקט הזה מתחוללת סערה יומיומית- יום, לילה ובכל אחת מהזירות", אמר.

הרמטכ''ל הדגיש כי אין גזרה שבה איראן איננה מעורבת, "מחלקת לפידים לפירומנים, עם תחמושת, עם טילים, עם מעורבות בלחימה. בכל אחת מהגזרות שלנו אנחנו נמצאים במתיחות- הייתי אומר שקט אבל מתוח בצורה יומיומית", הבהיר.

גנץ הדגיש כי בכל אחת מהזירות חלו הרבה מאוד התרחשויות ושינויים בתקופה האחרונה, חלקם אסטרטגיים וחלקם אופרטיביים. "צה"ל התאים עצמו בגזרות השונות אל מול המציאות הזאת. אנחנו נמצאים ברמת הגולן, אוגדה חדשה שהתבססה פה בתקופה האחרונה... מעריכים גם מיקוד וגם יכולת מאוד מתקדמת להתמודד עם אתגרי הביטחון בגזרה הזאת לצד שיפור המענה ברמה האופרטיבית ופעולה מהירה בכל אחת מהזירות השונות- אוויר, ים, יבשה, מודיעין וכל המערכים התומכים. בסך הכל נעשו צעדים מאוד משמעותיים, אמר הרמטכ''ל.

צילום: דובר צה''ל

באשר לחוק הגיוס החדש שאושר בוועדת שקד סיפר רא"ל גנץ כי הצבא הציג בפני הוועדה את מלוא דרישותיו, בהן שירות שווה לכולם, הארכת משך השירות של ישיבות ההסדר וקיצור משך השירות. "הדרג הפוליטי הוא זה שיחליט", הבהיר הרמטכ''ל, "כשיגמרו ההליכים אנחנו נציג את כל האמת מבחינתנו. אנחנו השמענו דברים ברורים. בסוף נראה ונשמיע את דברינו ונשמע מה שהדרג הפוליטי יבחר''.

לסיום התייחס הרמטכ''ל למציאות הביטחונית ואמר כי "יש הסלמה אך אין ולא נראה שתהיה אינתיפאדה. ישנה החמרה במציאות הביטחונית יש עליות ומורדות אך לא מעבר לכך", טען.