הרב אהרן ליכטנשטיין
הרב אהרן ליכטנשטייןפלאש 90

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) בירכה (ראשון) את הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון באלון שבת, על זכייתו בפרס ישראל.

"הרב אהרן ליכטנשטיין", סיפרה מועלם, "מהרבנים שקידמו ובנו את הקומה הנוספת של החשיבה והעשייה של עולם התורה והעשייה בציונות הדתית".

לדבריה, "ברוח הימים האלה הרב ליכטנשטיין הוא אחד הרבנים שהציב את התשתית ההלכתית והרעיונית של ישיבות ההסדר בהם משולבים לימוד תורה מעמיק עם שירות צבאי משמעותי". ח"כ מועלם הדגישה כי הרב ליכטנשטיין הוא "ממקדמי לימוד תורה לנשים ואחראי להתפתחות עולם התוכן היהודי התומך בשילובן של נשים בחיים הקהילתיים על כל גווניהם".

שר החינוך, הרב שי פירון (שי עתיד), הודיע מוקדם יותר היום על זכייתו של הרב ליכטנשטיין בפרס ישראל בתחום ספרות תורנית.

בנימוקי ועדת הפרס ציינו חבריה את יצירתו התורנית "רבת האנפין המתאפיינת בעומקה, בהיקפה, בהגיונה המפותח, בחדות השכל ברגישות ומעוף".

"יצירתו של הרב ליכטנשטיין מסתמכת על פני כל המרחב התורני, מקרא ומשנה תלמוד והלכה מדרשי הלכה ומדרשי אגדה, ספרי הלכה ופסק ראשונים ואחרונים. יש ביצירתו של הרב ליכטנשטיין שילוב מופלא של בקיאות בכל חדרי התורה, העמקה בדרך החשיבה העיונית התלמודית עם מחשבה מקורית ויצירתית תוך התאמתה לציבוריות הישראלית והתמודדות עם אתגרי הזמן והמקום'', נימקו חברי ועדת הפרס.