מהומות בהר הבית
מהומות בהר הביתצילום: פלאש 90

שני שוטרים נפצעו באורח קל מאבנים ומזיקוק שהשליכו מוסלמים לעברם בהר הבית. השניים פונו לבית החולים שערי צדק בבירה.

כמה עשרות מתפללים מוסלמים בהר הבית יידו הבוקר (שלישי) אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות משטרה שהיו בסמוך.

כוח משטרה שפרץ למתחם פיזר את המתפרעים באמצעות רימוני הלם. הר הבית נשאר פתוח למתפללים מוסלמים.

המשטרה עצרה שלושה ערבים בחשד שיידו אבנים וזיקוקים אל שוטרים בעת פתיחת מתחם הר הבית.

במטה המשותף של תנועות המקדש מספרים הבוקר כי "צעירים, רעולי פנים, לנו הלילה בהר הבית. כדי להתפרע שם הבוקר. המשטרה שניסתה לפנותם, "הרימה ידיים", והשאירה אותם במסגדים למשך כל הלילה.הבוקר נראים התוצאות הקשות. התפרעויות, ידוי אבנים, זריקת כסאות, ודגלי הטרור שוב הונפו בהר הבית לניצחון".

יהודה גליק, מנהל מיזם הליבה לחופש יהודי בהר הבית אמר הבוקר "המשטרה משקרת. הייתי שם. הר הבית סגור כליל לכניסת יהודים. כל אחד יכול לבוא לשער הר הבית שעל יד רחבת הכותל המערבי, ולהיווכח במו עיניו שדובר המשטרה משקר את העיתונאים במצח נחושה".

"בסגירת הר הבית ליהודים, ופתיחתו למתפרעים המוסלמים, המשטרה מתגמלת את הטרור, מעודדת את המתפרעים, וחוטאת לתפקידה לאבטח את המאויימים". אומר גליק.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה הבוקר "עוד לפני שעלתה מתבררת מטרתה האמיתית של ההצעה לסדר לא חופש דת ופולחן אלא פרובוקציה אלימה והתססה של האיזור, כדי לחבל עוד בנסיונות המגומגמים גם ככה להגיע להסדר מדיני".

מליאת הכנסת תערוך היום דיון שיעסוק במימוש הריבונות הישראלית בהר הבית. יוזם הדיון, ח"כ משה פייגלין (ליכוד), פרסם אתמול סרט בדף הפייסבוק שלו בו הוא מזמין את הגולשים להצטרף אליו לסיור וירטואלי בהר הבית.

הסרט המכיל צילומים יחודיים צולם במהלך עלייתו של פייגלין להר בשבוע שעבר וזאת לאחר שהדבר נמנע ממנו בשנה האחרונה –מאז החל לכהן כח"כ.

פייגלין כתב בדף הפייסבוק שלו, "הצטרפו אלי וצפו בסיור שערכתי בשבוע שעבר בהר הבית. צפו בשרידי בית המקדש, שתפו את חבריכם והאיצו בנציגיכם בכנסת להגיע מחר לדיון ולשמור אמונים לקדוש שבמקומותינו".