פיצוץ המטען לא הצליח. אילוסטרציה
פיצוץ המטען לא הצליח. אילוסטרציהפלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את אלירן וקנין (28) ואפי ג'רבי (29), בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (ייצור נשק), רכישת נשק וייצור נשק, על פי הודאתם.

השניים הורשעו במסגרת הסדר טיעון, לפיו עתרו הצדדים לעונש מאסר מוסכם בסך 46 חודשים לריצוי בפועל. וקנין וג'רבי הורשעו בהנחת מטען חבלה בסניף "טיב טעם" ברחוב אבן גבירול לפני כשנה.

על פי כתב האישום, לפני כשנה קשרו הנאשמים קשר להרכיב מטען חבלה. השניים פנו לאדם אלגזי (נאשם נוסף בפרשה אשר הורשע וטרם נגזר דינו) במטרה לרכוש ממנו חומר נפץ במשקל של כ - 133 גרם, נפצים וחוט חשמל.

ב-5 למרץ 2013 נפגשו הנאשמים עם אלגזי בעיר חדרה לצורך רכישת מרכיבי מטען החבלה בתמורה ל- 6000 ₪. לאחר מכן, הרכיבו השלושה את מטען החבלה.

כשבוע לאחר מכן הוטמן המטען בתוך סניף טיב טעם ברחוב אבן גבירול בתל אביב, כאשר מפסק המקלט במטען היה במצב כבוי. מטען החבלה התגלה בסניף כשבועיים לאחר מכן מבלי שהופעל ובכך נמנעה פגיעה בחפים מפשע.

הפרקליטות טענה בדיון היום כי "תופעה זו של הנחת מטעני חבלה הפכה למרבה הצער חזון נפרץ במחוזותינו. קיים אינטרס ציבורי מובהק וחד משמעי לשרש את תופעת הנחת המטענים לצורך יישוב מחלוקות, גמירת חשבונות וסכסוכים. כמו גם את כל העוסקים ונותנים יד בדבר. במסגרת הסדר הטיעון, שקלנו לחומרה את הערך החברתי שנפגע ואת חומרת העבירה הנגזרת מהפגיעה הקשה העלולה להיגרם בעקבות המעשה, אף אם סיכון זה לא התממש בסופו של דבר".