ברק אובמה
ברק אובמהפלאש 90

לפי סקר "גאלופ" האחרון, ישראל היא ה-MVP (השחקן המוערך ביותר) במזה"ת. 72% אחוזי תמיכה לישראל, לפני מצרים וסעודיה המדשדשים עם 45% ו-35% בהתאמה.

ישראל זוכה להערכה הגבוהה ביותר מאז 1991, כאשר "גאלופ" החל לסקור את התייחסות האמריקאים למדינות זרות.

על פי הסקר ישראל יותר פופולרית מרוב הדמוקרטיות המערביות, ואילו הרשות הפלשתינית שייכת לגוש הבלתי-פופולרי (19%) יחד עם צפון קוריאה (11%) ואיראן (12%).

יורם אטינגר לשעבר ציר ישראל בוושינגטון, טוען בערוץ 7 כי ממצאי הסקר חשובים מאוד לגבי המשך הלחצים שמפעילים אובמה וקרי על ישראל, "זאת הסיבה שאובמה זכה לתגובה אדישה בינואר 2014, כאשר אמר בנאום לאומה בפני הקונגרס: "הדיפלומטיה האמריקאית שואפת להשיג כבוד ומדינה עצמאית לפלשתינים. אבל, הוא זכה לתשואות סוערות כאשר המשיך: "...שלום וביטחון למדינת ישראל – המדינה היהודית היודעת שארה"ב תמיד לצידה".

לדבריו האהדה הגדולה לישראל, תשפיע על התנהלותו של אובמה כלפי ישראל, "ככל שגוברת תמיכת הציבור והקונגרס בישראל, כן מתחזקים מנופי העמידה בפני לחץ נשיאותי, במיוחד ערב בחירות נובמבר 2014 לשני בתי הקונגרס, שיכריעו את גורל הנשיא בשנתיים האחרונות לנשיאותו: האם יהיה 'ברווז צולע' כמו כל נשיאי כהונה שנייה חוץ מהנשיא ג'יימס מונרו, או 'סוס מרוץ'. הצטיירות אובמה כעוין את ישראל תפגע ביכולתו לשמור על הרוב הדמוקרטי בסנאט ולהחזירו בבית הנבחרים".

אטיננגר מסביר, כי הציבור האמריקאי מבין היום היטב, מול מי ישראל ניצבת, "תדמית ישראל משודרגת כתוצאה מהצונאמי הערבי החושף מאפיינים אנטי-אמריקאים של המזרח התיכון; מהחרפת איום הטרור האסלאמי המיוצג על ידי מאות תאים רדומים בארה"ב עצמה; ומשיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני הגובר בין ישראל לארה"ב. תדמית ישראל משתפרת למרות אי-ההסכמה בנושא הפלשתיני, מכיוון שרוב האמריקאים אינם מזדהים עם מדיניות הנשיא, ואינם רואים בישראל נושא חוץ שגרתי. הם רואים במדינה היהודית חלק בלתי-נפרד מערכים יהודים-נוצרים העומדים בבסיס התרבות, המוסר ושיטת הממשל של ארה"ב".