לפיד ובנט
לפיד ובנטצילום: פלאש 90

מפכ״ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הורה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחק, לפתוח בחקירה כנגד מודעת ההסתה שמשוות את שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט ללובשי מדים נאצים ששורפים ספרי תורה.

''בהמשך לפרסומים המבטאים הסלמה לכאורה במגזר החרדי על רקע חוק השוויון בנטל, מפכ״ל המשטרה ציין כי הוא רואה זאת בחומרה רבה", נאמר בהודעת המשטרה. החקירה תנוהל ביחידת להב 433.

במקביל, הנחה המפכ״ל את ראש אגף החקירות לבחון את הצורך בתגבור האבטחה סביב שר האוצר.

שר המדע יעקב פרי (יש עתיד) פנה היום לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולראש השב"כ יורם כהן, במטרה לפעול אל מול גלי ההסתה נגד השר לפיד.

לדבריו, ההסתה רשמה שיא חדש בקבות דבריו החריפים של הרב עו"ד דב הלברטל אשר ציטט מדבריו של "אברך חשוב" ברדיו גלי ישראל, ואמר כי "יאיר לפיד יירצח על ידי חרדי". במכתבו הדגיש השר פרי כי "מדובר בעבירה פלילית - הפעילו סמכותכם".

פרי עצמו הזדעזע מהאמירות שהביא עו"ד הלברטל בשם אותו "אברך חשוב", והזהיר נוכח ההסתה שהולכת ומתגברת באינטרנט ובציבור החרדי בכלל. "הסיכול הממוקד שמנסים גורמים בחברה החרדית לעשות בלפיד מזכירים לי את ערב רציחת רבין. מי שמתבטא כך- מקומו בכלא".

"ההסתה הפרועה הזו ואיומים ברצח לא ימנעו מאיתנו להביא את החוק להצבעה. ישנו מהפך תודעתי, ועל החברה החרדית להתרגל ולהשתלב לתוכו ולתוך החברה הישראלית", הוסיף השר פרי.