פורנלו
פורנלוקובי פינקלר

בלב עמק חפר, בין מושבי השרון מסתתר לו הישוב קדימה. השם אומר הכל. עם הפנים קדימה.

נסיעה קצרה בתוככי הישוב הכפרי הזה, מובילה אותנו לאזור התעשייה ובו ממוקמת מסעדה כשרה, מיוחדת וטעימה עד להפליא העונה לשם האיטלקי פורנלו. "למה פורנלו"? אני שואל את בעל המסעדה אורן גיא והתשובה מיידית. זהו שמו של "תנור קטן" באיטלקית. ומכאן הכל מובן. גם אופיה השל המסעדה קטנה אבל איכותית מאוד, קטנה אולי במידותיה אבל גדולה באיכות האוכל ,השרות , הטעם והסיפור הנהדר.

דרור כץ

 לא בכל יום קם לו יהודי ממושב פורת הסמוך ומחליט שצריך לעזור לסביבה. אין במרחב לא רק מסעדות כשרות, גם אין מי שיסייע לאנשי המקום.

וכך בא השילוב הכה מוצלח הזה. ירקות ממושבי האזור, ליקר למונצ'לו מתושב אחר של מושב פורת, שהקים יקב ליקרים כשר ואיכותי ואפילו הצוות הוא מהאזור. פורנלו, נותן את הכל. אוכל מיוחד ( מתי אכלתם ניוקי צלוי על האש?), מנות גדולות (הזמינו מנה של סלמון בתנור ותראו ( אמרנו תנור קטן ואוכל גדול..) והמון אהבה.

 גיא, הבעלים, הוא סיפור הצלחה. האיש, שלא הגיע כלל מעולם המסעדנות הוכיח שהמילה מצויינות היא שם לכל דבר. שרוצים ללמוד איך להצליח בכל דבר ובמיוחד בעולם הזה, לכו אליו. לימדו פרק בחיים. וזו הסיבה שהמקום הזה טוב ואיכותי.

על המטבח  מופקד השף מתן הרבט (33), שמפגין יצירתיות קולינארית המבוססת על  שנות ניסיון רבות בתחום, לימודי תזונה בוינגייט, לימודים בתדמור, הכשרת קונדיטור וגיחות קצרות לאיטליה, כדי להביא את הניחוחות האותנטיים של המטבח המסורתי לפורנלו.

בימי שישי ובזמן הפנוי דואגים מתן וגיא לצאת מהמטבח עם חיוך אל הסועדים ולצ'פר אותם בפרוסות פיצה איטלקית חמה מהתנור ובהפתעות אחרות.
 ועל הקינוחים? בקשו את ההמלצה שלהם. כל יום משהו אחר, מפתיע וערב לחיך.

כשר בהשגחת הרבנות האזורית לב השרון- קדימה