ברצלונה
ברצלונהעוזי ברוך

אפשר לחתוך את המתח בסכין. עונה כזאת מתוחה בליגה הספרדית אנחנו לא זוכרים כבר שנים רבות. מאז עונת 2007 לא הייתה תחרות של שלוש קבוצות על אליפות הליגה הספרדית, אלא תמיד היו הן שתי קבוצות בלבד - ריאל מדריד וברצלונה עם הכוכבים הנוצצים והתקציבים הבלתי נגמרים, שהתחרו ביניהם על תואר האליפות ראש בראש.

שאר הקבוצות בליגה שימשו כתפאורה בלבד, והתחרו ביניהם על "אליפות המקום השלישי" במעין ליגה משלהם...

אם נביט על העשור האחרון בספרד נראה שרק בשנת 2006-7 רצו לתואר האליפות ב"לה ליגה" שלוש קבוצות יחד- ברצלונה,ריאל מדריד וסביליה. באותה עונה, שלושת הקבוצות הללו הובילו את הטבלה בכל אחד מ-38 המחזורים. ובסיום אותה עונה זכתה ריאל מדריד באליפות רק בזכות הפרש שערים טוב יותר מברצלונה. מצב הטבלה לאחר 38 מחזורים מתוחים ומלאי מהפכים, הייתה כך: ריאל וברצלונה עם 76 נקודות כל אחת, ומאחוריהם סביליה עם 71 נקודות שעוד הספיקה להוביל את הטבלה במחזור ה-25 אבל התעייפה, ונתנה לבארסה את ההזדמנות לקחת את השליטה מאותו רגע ועד שריאל עקפה אותה בפוטו פיניש מרתק.

אך כפי שהתחלתם לנחש, מה שהיה נכון לגבי השנים האחרונות בליגה שבספרד בהחלט לא נכון לגבי העונה הנוכחית. מי שעוקב כעת אחרי משחקי הליגה הספרדית, זוכה לראות קרב מרתק, צמוד ומתוח בין ריאל מדריד וברצלונה כמובן, אך גם בין אתלטיקו מדריד המוכשרת שהצטרפה למרוץ ומפתחת תקוות משלה לאליפות ראשונה מאז 1977.

השבוע ישוחק המחזור ה-26 בליגה, עד למחזור האחרון הובילו ברצלונה ואתלטיקו מדריד את הטבלה לסירוגין, אבל ריאל לא מוותרת בקלות, ובשני המחזורים האחרונים עלתה בסערה אל הפסגה במהפך מדהים. ריאל משחקת את הכדורגל הטוב ביותר ספרד ואולי גם בעולם כולו, ואתמול במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות היא הגיעה לשיא חדש כשפירקה לגורמים את שאלקה הגרמנית בביתה שבגרמניה. ריאל הביסה את שאלקה בתוצאה 6-1, והמשיכה את הכושר המטורף שלה מהחודשיים האחרונים.

העונה ריאל מדריד נהנית מסוללת כוכבים בלתי נגמרת בדמותם של גארת' בייל, אנחל די מריה, איסקו וכמובן ה-כוכב הפורטוגלי CR7 – כריסטיאנו רונאלדו, שממשיך להצדיק בכל משחק מדוע הוא זה שזכה בכדור הזהב. אתמול כבש הפורטוגלי צמד מהמם לאחר שחזר מפציעה שהשביתה אותו בחודש האחרון.

בניגוד לריאל האימתנית, ברצלונה ואתלטיקו מדריד קצת מגמגמות לאחרונה, אבל הפער מריאל הוא רק 3 נקודות כך שצפוי לנו עד סוף העונה מירוץ משולש מטורף, כל הדרך לאליפות ב-"לה ליגה" (כינוי לליגה הספרדית).

אם כל המתח הזה לא מספיק לכם, ואתם רוצים לראות מהו קרב על המקום הראשון, אתם מוזמנים להצטרף ביום ראשון הגדול (18:00, ערוץ 5) לקרב אדירים על שש נקודות, בין ריאל לאתלטיקו, בדרבי המדרידאי. ניצחון של ריאל ינפץ ליריבה העירונית את התקוות לאליפות ויבסס את שליטתה בראש הטבלה.

במקביל, תשחק ברצלונה בקמפ נואו נגד אלמריה, ותקווה קודם כל שלא למעוד שוב כמו במשחק בשבוע שעבר מול ריאל סוסיאדד, ושנית תקווה לתיקו בדרבי המדרידאי שישרת את מטרותיה - חזרה אל פסגת הטבלה שהיא כל כך רגילה להוביל בשנים האחרונות...

ובכן חברים, מה שהיה נראה קצת פחות מציאותי עד לפני כמה מחזורים מקבל לפתע תפנית חדה ומעניינת. עכשיו אנו צפויים לחזות במאבק מטורף בין שלוש הקבוצות התוססות והמוכשרות הללו עד לסוף העונה, אבל כמו שכתבה פעם נעמי שמר- "הכל פתוח עוד לא מאוחר"...