הפגנת החרדים
הפגנת החרדיםחזקי עזרא

ראש ישיבת איתמר והרב הראשי לצה"ל לשעבר, הרב אביחי רונצקי, קורא שלא להגיע ל"הפגנת המיליון" החרדית שתיערך ביום ראשון בכניסה לירושלים, במחאה על חוק הגיוס החדש.

הרב רונצקי יוצא בגלוי נגד נגד רבני המגזר הדתי לאומי שקוראים לאנשי הציונות הדתית להשתתף בעצרת. "אני ממש מתקשה להבין איך ישנם רבנים, תלמידי חכמים גדולים, חלק מהם רבותיי שקוראים להשתתף ואף מתכוונים להגיע.

"שוחחתי עם הרב אבינר שאני הייתי ר"מ בישיבה שהוא עומד בראשה, אני יודע שהוא תמך בבית היהודי ואני לא מבין. ההבנה ההלכתית המוסרית שלנו היא שצריך להתגייס לצבא כולל תלמידי חכמים, יש פרק זמן כמו הסדר-מרכז או הסדרים אחרים, וזאת הבנתנו היהודית המוסרית".

לדבריו כולם יודעים שמדובר במאבק עקרוני של החרדים נגד הגיוס שאינו קשור לסנקציות הפליליות. "הם קוראים שלא להתגייס לצבא וגם לכאלה שלא לומדים. זה לא סוד שרבים לא מתגייסים, גם כאלה שכבר לא לומדים החוק הזה מדבר עליהם. יש אלפים שלא לומדים ומסתובבים, אלא שהרבנים פשוט לא רוצים שהם יתגייסו, כי הם רוצים ליצור מצב של היבדלות".

הרב רונצקי טוען כי הרבנים החרדים יודעים היטב שאף בחור ישיבה לא ילך לכלא והסנקציות הפליליות עליהן הוחלט לא יבוצע בפועל. "לא ישלחו את לוכדי העריקים. ראש הממשלה גם אמר שהוא לא ירשה שתלמיד ישיבה שלומד יכנס לבית הסוהר. אני קורא מכאן לכל הציבור שלנו שלא להצטרף להפגנה שקוראת לציבור החרדי שלא להתגייס לצבא", דברי הרב רונצקי.