מאחזים רגבים E1 מבנים פלסטינים
מאחזים רגבים E1 מבנים פלסטיניםרגבים

ממידע רשמי של המנהל האזרחי שהגיע לתנועת רגבים עולה כי ביהודה ושומרון קיימת אכיפת חוק מוגברת נגד הפרות בניה של ישראלים ולעומת זאת מול הפלסטינים האכיפה היא שולית וזניחה.

רק השבוע הוציא שר הביטחון יעלון הודעה לתקשורת בעקבות התחקיר שקיים על הריסת בית משפחת קייזלר. השר יעלון יצא נגד הפרת החוק ובסיכום אף הדגיש את "החשיבות הרבה שהוא מעניק להקפדה חסרת פשרות על שלטון החוק".

אלא שכעת מתברר מהנתונים שמפרסמת תנועת רגבים כי בכל הנוגע לאכיפה כנגד הפלסטינים מדובר ב"בלוף אחד גדול", כך לדבריה.

מהדו"ח עולה כי בין השנים 2010-2012, על אף מספר עבירות הבניה שמבוצעות על ידי הפלסטינים, היקף האכיפה והריסת הבתים כנגד הישראלים גדול יותר. "המנהל האזרחי מציין כי הוא אוכף בניה לא חוקית של פלסטינים אך כשצוללים לנתונים מתברר שהאכיפה קיימת בעיקר כנגד לולים, בורות ודירים. אכיפה אפקטיבית כנגד מבני מגורים של ממש כמעט ולא מתבצעת", אומרים ברגבים.

בשטחי C, ישנם כ- 35,000 מבנים לא חוקיים שנבנו על ידי הפלסטינים. נכון לחודש אפריל 2013 מספר תיקי הפיקוח כנגד בניה לא חוקית פלסטינית עמד על 12,570 בלבד.

יתרה מזאת, מהנתונים של המנהל האזרחי לשנים 2012-2010 עולה כי נהרסו 662 מבנים בלתי חוקיים של הפלסטינים בשטחי C. אולם מתוך הרשימה של אותם 662 "מבנים" מתברר שרק 51 הם מבני מגורים. השאר הם אוהלים, סככות, דירים, גרוטאות רכב וכדומה.

"למרות שהמנהל האזרחי מנסה להציג נתוני אכיפה מספרים גבוהים מרשימים המציאות היא שמאחורי מרבית המספרים עומדים אלמנטים זניחים שהריסת נועדה לצרכי סטטיסטיקה בלבד", טוענים בתנועה, "הסך של הריסת בניה לא חוקית 'אמיתית' הינו זניח אל מול היקף מבנים הלא חוקיים שנבנים כל העת בשטחי C".

"המספרים מדברים בעד עצמם", אומרים בתנועת רגבים, "מתברר שאכיפת החוק ביהודה ושומרון מתרכזת בעיקר אל מול הישראלים. האכיפה מול הפלסטינים מתמקדת בבורות, לולים וגרוטאות מכוניות. זה מצב בלתי נסבל והאחריות מוטלת לפתחם של רשויות אכיפת החוק ובראשם שר הביטחון משה יעלון. יותר מאי פעם, הביטוי 'שלטון החוק' מקבל משמעות פוליטית".