אירן
אירןרויטרויס

כוחות הבסיג' באיראן, מליציה עממית הפועלת תחת פיקוד המשטר, קיימו תרגיל ביומיים האחרונים בשש מחוזות ברחבי המדינה, כולל בטהראן, שנשא את השם "אל בית אל-מקדס (ירושלים)".

התרגיל כלל בין היתר הגנה על הערים, סיוע והצלה, התמודדות עם תסיסה חברתית, הגנה על מרכזים רגישים וחשובים, התמודדות עם פלישה והנחתת כוחות אויב ממסוקים, תמרונים טקטיים בלילה, תרגיל שליטה בהפרות סדר.

בהודעה רשמית נמסר, כי התרגיל נועד לפתח ולשפר את היכולות של של גדודי בית אל-מקדס וכוות'ר בהתאם למשימות שהוגדרו להם, לשפר את הכשירות הצבאית של הבסיג' ואת רוח ההקרבה העצמית של הלוחמים. בתרגיל השתתפו עשרות אלפי לוחמים מעשרות גדודי הבסיג'.

מפקד הבסיג', גנרל מוחמד ריזה נקדי, אמר בהקשר זה כי כוחות "השחצנות" (ביטוי המכוון לארה"ב ולמעצמות המערב) נמצאים בסוף דרכם ו"הלוחמים ושוחרי החירות" בכל רחבי העולם זועמים ורוצים למוטט את ארה"ב וישראל ולהחזיר את ירושלים לחיק האסלאם.

נקדי אמר עוד, כי הלוחמים צריכים להיות מוכנים יותר מאשר בעבר לקראת הקרב הגדול והמכריע של שחרור ירושלים. איננו יכולים לחזות בפשעים הרבים של כוחות "השחצנות" בעולם ולשבת בשקט, אמר נקדי והתחייב, ש"יבוא יום וננקום את הדם התמים שנשפך". לדבריו, הלוחמים של העולם האסלאמי מחכים לפקודה של המנהיג הרוחני העליון באיראן כדי לשחרר את ירושלים.