המהומות באוקראינה
המהומות באוקראינהרויטרס

המהפכה הפוליטית באוקראינה מחלחלת לכל שכבות האוכלוסייה, ולא רק. מסתבר שגם בענף הספורט החזק במדינה, הכדורסל, יש נפגעים רבים. בנפש אלא בעיקר בכוח האדם.

ויקטור ינקוביץ', הנשיא המודח של אוקראינה, מי ששלט במדינה עד לפני ימים ספורים, ובעצם הודח מתפקידו על ידי ההמון הזועם, עוד הספיק להיות נוכח באולימפיאדת החורף בסוצ'י שעל גבול רוסיה, וראה שם את משלחת ארצו זוכה במדליית הזהב.

אבל לא היה לו מספיק זמן לחגוג את המאורע המשמח, שכן כמה שעות אחר כך כבר נאלץ לברוח ממשרדו וכנראה שגם מארצו. 

המצב והמתח הפוליטי והחשש מגל המהומות גורם לעשרות כדורסלנים זרים ואמריקאים שבמדינה, לעזוב את קבוצתם ולברוח מהמקום.

מעל 20 כדורסלנים כבר ברחו מהמדינה, ונכון לעכשיו ישנן שלוש קבוצות בלבד מתוך 14 שמחזיקות עדיין בשחקנים הזרים שלהן. אחת מאותן שלוש הקבוצות היא בודיבלניק קייב, ששיחקה מול הפועל ירושלים במסגרת השלב השני ביורוקאפ. לפני כחודש שיחקה ירושלים מול קייב באוקראינה, וכבר אז הייתה עדה לרוחות המלחמה הנושבות מעבר לפינה.

יתר קבוצות הליגה שחררו את שחקניהם ואישרו להם לחתום במקומות אחרים. אחד השחקנים העוזבים, אנתוני מארשל, עזב את קבוצתו ז'פורז'ייה והצטרף לקבוצתו של מאמן הנבחרת החדש ארז אדלשטיין, הפועל תל אביב.

בי סי קייב, שהייתה עד לא מזמן אחת הקבוצות העשירות ביבשת, מתפרקת כליל מנכסיה ונמצאת במצב כלכלי ומקצועי קשה מאוד. כתוצאה מכך ששחקניה הזרים עזבו אותה, היא תאלץ להסתדר עם שחקניה האוקראינים בלבד. נשיא הקבוצה המשמש גם כנשיא איגוד הכדורסל במדינה, נעלם ואף אחד לא יודע היכן הוא. השמועות מדברות על כך שברח מהמדינה בעקבות המצב, שכן עד לא מזמן היה גם חבר הפרלמנט האוקראיני.

כך זה נגמר בין הפועל לקייב במלחה