כיפה
כיפהצילום: פלאש 90

כיפה בראש טוב. בשורות טובות לשחקני הכדורגל הדתיים - מהיום אתם יכולים לשחק עם כיפה לראשכם ללא חשש מעונשים וכרטיסים צהובים.

ארגון הכדורגל הבינלאומי, פיפ"א, התכנס לקראת משחקי אליפות העולם עד גיל 17 בכדורגל נשים, שיתקיים השנה בירדן, ודן בשאלת חבישת כיסויי הראש במשחק הכדורגל.

לקראת האירוע שעתיד להתקיים, פנו מספר מדינות ערביות לארגון הכדורגל בבקשה שיאפשרו לשחקניות לשחק כשעל ראשן רעלה. המדינות הערביות הסבירו כי על פי אמונתם אין זה צנוע שבחורה תסתובב ללא רעלה לראשה, ואם הדבר לא יתאפשר ע"י הארגון הבינלאומי, המדינה לא תופיע לאליפות.

בפיפ"א החליטו להתיר את הדבר, מתוך רצון לקדם את הספורט במדינות הערביות ובעיקר כדי לא לפגוע ברגשות הדת של המוסלמים.

אם כן, ההיתר לשחק עם כיסוי ראש ניתן לשחקניות בלבד, אבל ברור הדבר שעכשיו הדרך לכך שגם שחקנים דתיים יוכלו לחבוש כיסוי ראש לראשם תהיה קלה ופשוטה הרבה יותר מבעבר, שכן יש על מי ועל מה לסמוך. 

התנאי היחידי לעניין משחק עם כיסוי ראש, הוא שצבע הכיסוי חייב להיות תואם לצבע החולצה של השחקן. ללא תנאי זה, כיסוי הראש לא יהיה תקני והשחקן יצטרך לרדת מהמגרש.

החלטה זו של הארגון הבינלאומי משחררת הרבה לחץ בהתאחדות הכדורגל הישראלית, שכן בסוף השנה הייתה אמורה לעלות לדיון שאלה האם מותר לשחקן לשחק עם כיפה לראשו או לחגוג שער בצורה כזו. הדבר היה אמור להתבצע לאחר שלפני כחודשיים פוצץ סיפור בליגה הנמוכה, כששחקן מקביליו יפו, יאיר כהן צדק שיחק עם כיפה לראשו ושופט המשחק לא התיר את הדבר והרחיק את השחקן.

באיגוד השופטים עמדו מאחורי החלטתו של שופט המשחק, בטענה שפיפ"א אינה מאפשרת לשחק עם כיסוי ראש כל שהוא לראשי שחקן או שחקנית כזה או אחר. לאחר לחצים רבים של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, ואבי לוזון יו"ר ההתאחדות, הוחלט כי בליגות הנמוכות לבישת כיפה תהיה אפשרית עד סוף השנה, כשבסוף השנה יתקיים דיון בדבר. כעת, לא נחוץ הדיון בשאלה הזו, מאחר שבפיפ"א החליטו שהדבר יהיה מותר.

אחד המקרים הנפוצים בסיפור הכיפה, הוא כאשר חלוצה של הפועל תל אביב בעבר, איתי שכטר, חגג את שערו במוקדמות ליגת האלופות מול רד בול זלצבורג כחבש כיפה לראשו. האקט הדתי זיכה את שכטר בכרטיס צהוב, ועורר מהומה גדולה בארץ ובחו"ל. גם גייא דיין מהפועל עכו נענש בכרטיס צהוב על חגיגת שער עם כיפה לראשו. צפו בדקה ה- 2:58: 

רק מעניין אם הדבר היה קורה במידה שהיו אלה שחקנים יהודים שהיו פונים לארגון העולמי. מסופקני.