טניס
טניספלאש 90

הישג מרשים לטניסאי הבכיר של ישראל, דודי סלע. בדירוג השבועי של התאחדות הטניסאים המקצועיים ה - ATP, עלה סלע שנים עשר שלבים, היישר למקום ה-61.

הטורניר האחרון שסלע לקח בו חלק הוא טורניר אקפולקו שהתקיים בשבוע שעבר במקסיקו. את הטורניר פתח סלע טוב עם ניצחון בסיבוב הראשון על הקולומביאני אלחנדרו פאייה, ניצחון שהעלה את סלע לשמינית גמר הטורניר.

בשמינית הגמר פגש סלע את איבו קרלוביץ' שמדורג במקום ה-55 בעולם, והפסיד לו בשתי מערכות. ובכל זאת, ניצחונותיו האחרונים של סלע זיכו אותו לעלות בדירוג השבועי של ATP, מהמקום ה-73 בעולם למקום ה-61 ברשימת הטניסאים הטובים בעולם. במקום הראשון - רפאל נדאל.

שיאו האישי של סלע עומד אמנם על המקום ה-29, אבל לאחר מכן זהו המקום ה-60, הישג שאליו הגיע בשנת 2010, וכעת סלע רחוק ממנו רק במקצת.

גם יתר הטניסאים הישראלים עלו בדירוגם השבועי. אמיר ויינטרוב עלה למקום ה-211 בעולם, כששיאו עומד על 161. שחר פאר טיפסה שלושה שלבים, מהמקום ה-85 אל מקום 82 בעולם, ויוליה גלושקו טיפסה שני שלבים למקום ה-88 בעולם.

איך עובד הדירוג?

בכל טורניר ששחקן משתתף בו הוא מקבל ניקוד. הניקוד נקבע על פי דרגת הטורניר (העליונה שבהם - טורנירי ATP, אחריהם טורנירי צ'לנג'רס, והטורנירים הקטנים שבהם פיוצ'רס וסטלייטס), ותלוי בשלב אליו מגיע השחקן בכל טורניר. ככל שהמיקום שאליו הגיע מתמודד גבוה יותר ובטורניר בעל דרגה גבוהה יותר, כך יקבל ניקוד גדול וגבוה יותר. בחישוב הדירוג נכללים טורנירים שבהם השחקן השתתף עד שנה אחורה לפרסום הדירוג, הווי אומר, הניקוד ששחקן צבר בטורניר נשמר למשך שנה אחת.

בכל יום שני בשבוע, מתפרסם דירוג חדש ומעודכן. ישנן שלוש אפשרויות שבהן משתדרג מיקומו ודרגתו של כל שחקן:

1. אם הוא משיג את אותו מיקום באותה דרגת טורניר - לא ישתנה כלל דירוגו.

2. אם לא משחק כלל או אם הפסיד בשלבים מוקדמים ממה שהיה נהוג עד עכשיו, אז ירד לו ניקודו ודרגתו.

3. אם מצליח לנצח משחקים שלא ניצח אותם בשנה האחרונה, ובכך משיג יותר נקודות ממה שהשיג באותו שבוע מקביל לפני כשנה.

הדירוג משפיע מאוד על הטניסאים, שכן דירוגם קובע לאיזה טורניר הם רשאים ויכולים להיכנס ולהתמודד בו ולאיזה לא.