אוקראינה משתלטת
אוקראינה משתלטתReuters

מפקד הצי הרוסי בים השחור שיגר אולטימטום לכוחות האוקראינים בחצי האי קרים ולפיו אם לא יכנעו עד 05:00 בבוקר - יעמדו בפני מתקפה צבאית.

המתיחות הצבאית באזור מסלימה לאורך כל היום. משרד ההגנה של אוקראינה הודיע בצהריים כי מטוס קרב מדגם סוחוי 27 הוקפץ לפנות בוקר לעבר מטוסי קרב רוסיים "שהפרו בשני מקרים את המרחב האווירי" של המדינה. בהודעה מטעם משרד ההגנה הודגש כי "אוקראינה פעלה למניעת מעשי התגרות".

כתב ערוץ 7 בשפה הרוסית, יצחק רוס, דיווח היום מחרקוב על טנקים רוסיים שהתקרבו לעיר האוקראינית. "היום נודע לנו, כאן בעיר חרקוב, כי רוסיה חסמה שירותי טלפונים ניידים באזורים מסויימים בחצי-האי. לנו ידוע על חסימות תקשורת גם צפונה יותר, באזור העיר חרקוב", סיפר רוס.

"החשש שלנו הוא כי רוסיה תנסה לשתק את מערכת הטלפונים והאינטרנט כחלק מהלחץ על אוקראינה ואולי אפילו לקראת כיבוש האזור. בכלי התקשורת באוקראינה נשמעת ביקורת חריפה כלפי המערב שמהסס לפי שעה להתערב זאת חלק מהבטחתו שהפריח בעבר. גם ארצות הברית התחייבה למתן ערבויות אם רוסיה תפגע בנו אך זו שומרת על שתיקה ולא ממהרת להפעיל את צבאה למרות האיומים על התושבים", הוסיף.

בתקשורת הובא הבוקר גם הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה לנשיא ארצות הברית אובמה כי "יתכן שפוטין איבד קשר עם המציאות". כן, רבים חושבים כך, "פוטין בעולם אחר, משל עצמו".