קורס חדש במכללת הדסה יחשוף בפני סטודנטים לפוליטיקה ומדיניות את מכמני צפונותיו של הציבור הציוני דתי. על הקורס וחשיבותו סיפר ביומן ערוץ 7 איש יחסי הציבור והתקשורת, אשר סוזין, שיעביר את הקורס. לדבריו לא מדובר בסודות כמוסים אלא במידע שמרביתו גלוי לכל, אלא שיש צורך לחשוף אותו באופן מסודר בפני קהל שאינו מכיר את הנתונים, את אתרי האינטרנט הייחודיים לאוכלוסיה הזו, את עלוני השבת ואת דרכי התקשורת הפנימיים הנוגעים לציבור זה. סוזין מציין את הניואנסים הייחודיים של הציונות הדתית, ניואנסים שעל כל המבקש לקדם מהלך כלשהו בזירה הציבורית והפוליטית מול קהל זה חייב להכיר אותם. בין השאר מדובר בהיכרות עם הסיעות ותתי הסיעות, ההבדלים בין הציבור התורני לאומי לזה המוגדר כלייט, היכרות עם הרבנים שנכון להכיר כדי לפנות לקהל כזה או אחר ועוד. לדברי סוזין אנשי שיווק ויחסי ציבור לא תמיד מודעים לפרטים הללו ובשל כך נכשלים ומכשילים איתם את הפוליטיקאי או איש הציבור שאותו הם מייצגים. בהקשר זה הוא מזכיר את אנשי הליכוד שחייבים לקחת בחשבון כיצד לפנות לכעשרת אלפים מתפקדים בעלי השפעה ותחושת שליחות שמגיעים ופועלים בשורות המפלגה. אליהם יש לפנות בעדינות המתבקשת ובפוליטיקלי קורקט הסרוג המתאים עבורם. סוזין מספר כי עד כה היו מחקרים וקורסים שנגעו לציבור החרדי דווקא משום שהוא סגור יותר ומבודל מהחברה בישראל ואילו ציבור הציונות הדתית "נפל בין הכיסאות" וכעת מדובר בקורס שככל הנראה הוא ראשון מסוגו. לדבריו הנחשפים לפרטים העולים בקורס מופתעים לגלות את מורכבותו של הציבור הציוני דתי, את בידולו ואת חלקיו השונים. פוזין מזכיר בדבריו את אותן חברות כלכליות שהיו סבורות שפרסום לציבור החרדי יביא להם לקוחות רבים מזה הסרוג, ונדהמו לגלות שהדברים שונים בתכלית וללא היכרות עם הציבור הזה ופנייה ממוקדת אליו הדברים לא יניבו פירות.